OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.
Socialförvaltningen är indelad i tre verksamhetsområden:
Vuxen, Barn/ Unga och Familj och Gemensamma Resurser.
Utredningsenheten för ensamkommande flyktingbarn tillhör vår verksamhet gemensamma resurser.
Målgruppen ensamkommande barn och ungdomar växer och vi behöver därför förstärka arbetsgruppen ytterligare. Vi erbjuder ett utmanande, meningsfullt och omväxlande arbete.
De aktuella tjänsterna är inriktade på utredning och uppföljning enligt SoL och LVU. Just nu är vi 6 medarbetare i teamet och en sektionschef.
Eftersom du kommer att arbeta med barn och unga vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret, vi ser gärna att du har det förberett till ett eventuellt intervjutillfälle.
ARBETSUPPGIFTER
Som socialsekreterare med ansvar för ensamkommande barn och ungdomar kommer du att ha ett helhetsgrepp kring varje barn. En viktig del i arbetet är kontakten och samarbetet med boenden, familjehem, skolor, gode män och andra myndigheter. Tjänsten innehåller även en hel del dokumentation genom utredningsskrivande och upprättande av vårdplaner för varje barn och ungdom.
KVALIFIKATIONER
Kunskaper och erfarenheter:
Du har socionomexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har goda kunskaper i utredning och beslut av ärenden inom socialtjänsten samt erfarenhet av BBIC.
Erfarenhet av integrationsfrågor, familjehemsplaceringar och HVB-placeringar är meriterande.
Färdigheter och egenskaper:
Du har god kommunikationsförmåga samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Du har ett respektfullt bemötande, tänker nytt, ser utveckling och förbättring.
Tidigare erfarenhet av arbete i BBIC och Procapita är meriterande.
Vi värdesätter att du är stresstålig, utåtriktad och förutsätter att du har en god samarbetsförmåga då arbetet innehåller många kontakter.
Du måste ha förmåga att självständigt lägga upp och ansvara för dina arbetsuppgifter.
Du behöver kunna prioritera, vara trygg i dig själv, klara ett tidvis högt tempo, vara flexibel samt ha ett gott bemötande och god servicekänsla.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort och att du kör bil är ett krav.
ÖVRIGT
Vi erbjuder dig:
*Möjlighet till samarbete med en kollega i ärendena
*Nära arbetsledning av din sektionschef
*Introduktion
*Handledning
Som anställd i Helsingborgs stad får du subventionerad friskvård och andra förmåner via vår förmånsportal Fördel Helsingborg.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Enhetschef Jessica Granquist
042-10 65 51
Tf Enhetschef Maria Lind
042-107355
Enhetschef Anne Larsson
042-10 59 33
Biträdande enhetschef Kristina Lembke
042-10 67 87
DYNAMIS
042-106418/106449
Enhetschef Pia Hansson
042-10 34 98
Bitr. Enhetschef Petra Nilsson
042-10 46 63
Bitr. Enhetschef Susanne Johansson
042-10 73 56
Bitr. Enhetschef Sigbritt Arwidson
042-10 44 86
Enhetschef Lisbeth Davidsson
042-10 65 34