OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp.
Vi som arbetar inom socialförvaltningen tycker om att ge människor som är i behov av vår stöd och hjälp en trygg och fungerande vardag.
Beskrivning
Är du en person som vill utvecklas i ditt arbete, tycker om att utreda samt har förmåga att se individers behov?
Individ- och familjeomsorgen i Ovanåkers kommun söker en socialsekreterare till vuxenenheten med inriktning missbruk/beroende och socialpsykiatri.
Som socialsekreterare i Ovanåkers kommun får du möjlighet att arbeta i liten organisation med gott arbetsklimat och korta beslutsvägar, där du arbetar nära dina kollegor, chefer och samarbetspartners. Arbetet hos oss är både givande och utmanande. Individ och familjeomsorgen/vuxenenheten är en trivsam arbetsplats med bred kompetens och lång erfarenhet av myndighetsutövning och socialt arbete i övrigt. Vi arbetar hela tiden för att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet med individens behov i fokus. Vi försöker också arbeta med tidiga insatser, evidensbaserade arbetssätt och ett professionellt bemötande för att erbjuda en socialtjänst som verkar för ett tryggt, öppet och integrerat samhälle.
Vuxenenheten ansvarar för flera områden vilket är en blandning av kompetenser och kunskaper som berikar. På enheten hanterar vi utöver missbruk/beroende och socialpsykiatri även försörjningsstöd, våld i nära relation, budget/skuldrådgivning och handläggning av dödsbo.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och förmåga att passa in i arbetsgruppen.
Arbetsuppgifter
- utreda, kartlägga, besluta och verkställa beslut enligt SoL (socialtjänstlagen) och LVM (lag om vård av missbrukare i vissa fall).
- följa upp beslutade insatser
- dokumentera enligt gällande riktlinjer
- samverka med interna och externa aktörer och myndigheter
Kvalifikationer
Vi vill att du
- har socionomexamen
- kan ta ansvar och prioritera bland dina arbetsuppgifter
- har förmågan att problematisera, reflektera och analysera utifrån flera perspektiv
- är strukturerad och bra på att dokumentera ditt arbete
- kan kommunicera tydligt i tal och skrift
- har ett flexibelt och lösningsfokuserat arbetssätt
Villkor
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före det som vi har angett som sista ansökningsdatum.
Datorvana erfordras, fördel om du har erfarenhet att arbeta i verksamhetssystemet Lifecare. Vi erbjuder möjlighet till friskvårdsbidrag och hem-och distansarbete efter överenskommelse med arbetsgivaren. Vi erbjuder även extern handledning och personalstöd.
Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.
Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!
Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.