OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmiljöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.
Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun ansvarar för omsorg och service, upplysningar, råd och stöd till utsatta barn och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp samt annat bistånd enligt socialtjänstlagen.
Verksamheten består av sju funktionsindelade enheter; Barn- och familj 0-12 år, Ungdom 13-19 år, Vuxen, Ekonomi, Familjerätt, Sandvikens familjecenter samt Boende för ensamkommande flyktingbarn. Utöver enheterna finns en central administrativ stab.
Vuxenenheten är kommunens missbruks- och beroendevård.
Inom enheten arbetar drygt 20 personer. Själva navet i verksamheten är socialsekreterargruppen. Till enheten hör även ett HVB-hem, öppenvårdsverksamhet, arbetsträningsverksamhet, boendestödjare och ett sk högtoleransboende.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär handläggning av ansökningar och anmälningar rörande personer som till följd av ett missbruksproblem och/eller beroende kan vara i behov av stöd- och behandlingsinsatser. Till arbetsuppgifterna hör även uppföljning av beviljade insatser samt upprättande av yttranden. Inom ramen för handläggning sker motiverande, utredande och stödjande samtal.
Arbetet som socialsekreterare hos oss omfattar även samarbete med övriga enheter inom vår förvaltning och inte minst med behandlingspersonal inom vuxenenheten samt en rad externa verksamheter och myndigheter. Vi har till exempel ett nära samarbete med landstingets beroendevård (Beroendecentrum västra Gästrikland)
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller utbildning som bedöms likvärdig.
Erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal socialtjänst är meriterande.
Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med förmåga till reflektion
och att du uppskattar ett kreativt och händelserikt arbete!
Arbetet hos oss förutsätter både flexibilitet och förmåga till struktur.
För att kunna arbeta hos oss ska du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska kunna arbeta självständigt men även vara bra på att samarbeta.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort B är ett krav.
ÖVRIGT
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jan Nilsson
026-24 13 93 alt 026- 24 15 59
Mattias Nyström
026-241060
Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
Enhetschef/föreståndare Pangea Camilla Nässbjer
026-24 14 58
Bitr föreståndare Linda Eriksson
026-24 02 93
Arbetsplatsombud Gunilla Ahnlén
026-24 14 75
Enhetschef Katarina Gröndahl
026- 24 15 90
VISION Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
SSR Daniel Mägi
026-24 12 42
Enhetschef Maria Eriksson
026- 24 17 05