OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
ARBETSUPPGIFTER
Vi kan erbjuda dig en utvecklande tjänst där du tillsammans med kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt Sol för vuxna.
Sedan september 2019 har vi bildat en ny enhet som heter Vuxeneneheten där ingår handläggare inom beroende, socialpsykiatri och LSS. I arbetsgruppen för beroende finns fyra handläggare samt verksamhetsledare.
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i huvudsak av sedvanligt socialt utredningsarbete och myndighetsutövning i enlighet med Sol och LVM.
Vi söker en socialsekreterare som vill arbeta med beroendeproblematik. Denna tjänst innebär att arbeta motiverande, utreda och göra bedömningar av lämpligt bistånd samt att ansvara för handläggningen av ärenden för personer med beroendeproblematik.. Arbetet innebär tät samverkan med vår öppenvård, utförare och VPM men också med andra aktörer både inom och utom förvaltningen.
I det dagliga arbetet har du stöd av kollegor och av verksamhetsledare samt extern handledning.
Tillsammans med professionella kollegor i arbetsgruppen erbjuder vi en trevlig arbetsplats med ett öppet arbetsklimat.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med socionomexamen eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning, gärna beroende är en merit. Utbildning av ASI och MI är önskvärt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, där du ska ha ett professionellt förhållningssätt och hantera svåra samtal och beslut på ett respektfullt sätt. Du tar ansvar, kan arbeta självständigt och har god samarbetsförmåga och bidrar till arbetsgruppen med din erfarenhet och dina idéer. Du är en kommunikativ person som har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Naturligtvis vill vi också att du tycker om utmaningar och problemlösningar.
Vidare krävs datorvana, god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift.
B-körkort ett krav.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas och att den inte behöver tas i anspråk av befintlig personal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Ulla-Britt Strömsjö
0346-88 61 72
Enhetschef Yvonne Utbult
Verksamhetsledare Ulla-Britt Strömsjö
0346-88 61 72
Verksamhetsledare Yasmina Petersson
0346-885750