OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Nu söker vi en socialsekreterare som vill arbeta med beroendeproblematik för en tidsbegränsad tjänst. I arbetsgruppen för beroende finns fyra handläggare samt verksamhetsledare. Tillsammans med professionella kollegor i arbetsgruppen erbjuder vi en trevlig arbetsplats med ett öppet arbetsklimat.
ARBETSUPPGIFTER
Vi kan erbjuda dig ett utvecklande arbete där du tillsammans med kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt Sol för vuxna och LSS. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i huvudsak av sedvanligt socialt utredningsarbete och myndighetsutövning i enlighet med Sol och LVM. Du kommer också arbeta med mottag, där du bland annat tar emot orosanmälningar, gör förhandsbedömningar i ärende mm. Denna tjänst innebär att arbeta motiverande, utreda och göra bedömningar av lämpligt bistånd samt att ansvara för handläggningen av ärenden för personer med beroendeproblematik. Arbetet innebär tät samverkan med vår öppenvård, utförare och VPM men också med andra aktörer både inom och utom förvaltningen. I det dagliga arbetet har du stöd av kollegor och av verksamhetsledare samt extern handledning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Vi ser att du har erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning inom beroendeproblematik.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, där du ska ha ett professionellt förhållningssätt och hantera svåra samtal och beslut på ett respektfullt sätt. Du tar ansvar, kan arbeta självständigt och har god samarbetsförmåga och bidrar till arbetsgruppen med din erfarenhet och dina idéer. Du är en kommunikativ person som har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Naturligtvis vill vi också att du tycker om utmaningar och problemlösningar.
Vidare krävs datorvana samt god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift.
B-körkort ett krav.
ÖVRIGT
Urval sker löpande.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas och att den inte behöver tas i anspråk av befintlig personal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Ulla-Britt Strömsjö
0346-88 61 72
Enhetschef Yvonne Utbult
Verksamhetsledare Ulla-Britt Strömsjö
0346-88 61 72
Verksamhetsledare Yasmina Petersson
0346-885750