OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Individ och familjeomsorg/Vård och omsorgsförvaltningen
Nu söker vi Socialsekreterare till Vuxen/missbruk
Ange ref.nr: 88/2016
Den småskaliga kommunen med bra läge i en expanderande region. Bra boendemiljö, smidiga kommunikationer och tillgång till avkopplande natur- och fritidsupplevelser. Vi välkomnar sökande med olika etniska bakgrunder, kön och ålder. Arbetsgivaren Heby kommun arbetar för mer hälsofrämjande arbetsplatser.
En av våra socialsekreterare går vidare till andra arbetsuppgifter. Därför söker vi en ny medarbetare med ett genuint intresse för att arbeta utifrån en helhetssyn där individens förmåga och känsla för meningsfullhet tas tillvara. Inom individ och familjeomsorgens myndighetsutövning har vi en stark drivkraft att hitta nya vägar och metoder i arbetet och är inne i ett spännande utvecklingsarbete tillsammans med öppenvårdsverksamheten. För att lyckas krävs ambitiösa socialsekreterare som bidrar med sina idéer och sitt engagemang.
Här behövs du!
Arbetsuppgifter
Som socialsekreterare i Vuxengruppen kommer du att utreda, bedöma och följa upp insatser enligt SoL och LVM med inriktning på vuxna personer över 18 år med en missbruks- och beroendeproblematik. Arbetet innefattar även arbete med annan social problematik som bostadslöshet och familjefridsärenden. Vi arbetar strukturerat med ASI som bedömnings- och utredningsinstrument. Tillsammans med vår öppenvårdsverksamhet strävar vi mot att tillgodose behovet av insatser på hemmaplan.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har ett intresse av att arbeta med missbruks- och beroendeproblematik och för dig är det en självklarhet med engagemang för utsatta människor och att vilja bidra med nytänkande och metodutveckling. Vi förutsätter att du är en empatisk person med god personlig mognad och samarbetsförmåga samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du skall ha god förmåga till reflektion och analys samt kunna motivera och fatta beslut. Erfarenhet av myndighetsutövande, ASI och motiverande samtal är meriterande. Eftersom skrivande är en stor del av arbetet är det ett krav att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi använder Procapita som dokumentationssystem. Då bilkörning förekommer i tjänsten är körkort ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder Dig
Vi erbjuder dig extern handledning samt mycket fortbildning och ett intressant och omväxlande arbete i en stimulerande och positiv arbetsgemenskap.
Varaktighet/Arbetstid
Arbetstid: Heltid
Tillträde: enligt överenskommelse.
Lön
Individuell lönesättning tillämpas
Upplysningar lämnas av
Enhetschef Anna Pierrou 0224-360 49
Enhetschef Jessica Eriksson
Fackliga företrädare
SSR Anna Spångberg, 0224-360 04
Vision Mattias Lundin, 0224-361 83
Ansökan
Välkommen med din ansökan med ref nr 88/2016 VoN och meritförteckning till Heby kommun, Registrator, 744 88 Heby. Vi tar även emot din ansökan via e-post: information@heby.se
Sista ansökningsdag: 2016-06-23
Vi kommer att kalla till intervju löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Heby kommun sänder inte tillbaka ansökningshandlingar om inte den sökande själv begär det.
Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.