OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en kommun där närheten till samverkan finns?
Som socialsekreterare i Ånge kommun får du arbeta i en organisation där det finns stor närheten till kollegor och andra samverkanspartners samt korta beslutsvägar. Du får möjlighet till vidareutveckling och utbildning inom ditt område medan du också får arbeta självständigt i en trivsam och kompetent arbetsgrupp.
Tjänsten som socialsekreterare innebär att arbeta med myndighetsutövning; utreda och fatta beslut samt att följa upp dessa, enligt gällande lagstiftning. Som socialsekreterare på vuxenstöd arbetar man i huvudsak med personer som har en beroendeproblematik och/eller psykisk problematik samt ärenden gällande våld i relationer.
Dokumentation är en viktig del i vårt arbete.Vi arbetar i dokumentationssystem Life Care och det är meriterande om du har erfarenhet av detta system.
Socialsekreterare till Vuxenstöd
Arbetsuppgifter
- Att utifrån individuella bedömningar, planeringa och arbeta med insatser för den enskilde.
- Att utreda och handlägga ansökningar, enligt SoL och LVM
- Att samverka internt och externt för att erbjuda ett professionellt socialt arbete
Övrig information
Som socialsekreterare ges du möjlighet till vidareutveckling och utbildning inom ditt område. Du ingår i en kompetent arbetsgrupp där du får regelbunden extern handledning. Ånge kommun erbjuder goda personalförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag samt möjlighet att semesterväxla.
Som nyanställd hos Ånge kommun kan du få möjlighet att ta del av rekryteringspremie på upp till 120 000 kronor. Mer information om premien hittar du på www.ange.se/rekryteringspremie
Fackliga kontakter
Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom eller likvärdig lämplig utbildning och det är meriterande om du har erfarenhet inom aktuellt område och goda kunskaper inom aktuell lagstiftning. Som person har du lätt för att samarbeta med andra såväl som att arbeta självständigt.
Du är lugn och stabil samt kan agera lugnt i stressade situationer.
Du kan organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och du har lätt för att omprioritera din uppgifter under arbetsdagen.
Du har ett bra bemötande och har lätt att kommunicera med den enskilde, anhöriga och medarbetare. Ditt arbetssätt präglas av engagemang och kreativitet, vilket bidrar till en god kvalité för den enskilde.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-Körkort är ett krav.
Ansökan
I denna rekrytering kommer urval och intervjuer att ske löpande.