OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.
Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.
Beskrivning
Är du student och vill utvecklas inom det sociala arbetet med myndighetsutövning? Vi söker en student som vill arbeta extra hos oss 2-3 dagar i veckan.
Här får du en inblick i arbetet som socialsekreterare på vår enhet. Hos oss arbetar du nära medborgarna och ges möjlighet till ett varierat arbete där du får möjlighet att påverka och utveckla ditt arbete. Vårt arbete präglas av alla människors lika värde. Vi försöker alltid göra vårt bästa och utgår från människors egen förmåga att ta eget ansvar på ett jämlikt, rättvist och tryggt sätt.
Arbetsuppgifter
Som timvikarie kommer du att vara med och stötta upp arbetet på Vuxenenheten, inom Beroende/Missbruk, Boende och Våld i nära. Du ska vara behjälplig i myndighetsutövningen men framförallt i praktiska delar såsom hembesök, besiktningar av lägenheter, kontrakthantering, förråd, möblering av jourbostäder och nyckelhantering. Arbetet innebär samverkan både internt och externt. Arbetet bedrivs enligt gällande lagstiftning och riktlinjer och dokumenteras i datasystemet Magna Cura. Administrativa uppgifter kan tillkomma.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionomstudent eller student av annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Vi ser det starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av utredningsarbete och myndighetsutövning inom beroende/missbruk, även att du tidigare arbetat med att motivera, stödja och stärka människor till förändring.
För att lyckas i rollen som socialsekreterare är det viktigt att du har ett gott förhållningssätt gentemot brukarna, och har vana av att möta människor i olika livssituationer. Vi söker dig som kan arbeta självständigt efter instruktioner. Du är strukturerad, öppen för förändring och tar initiativ. Vi ser även att du är flexibel utifrån att arbetsuppgifterna kan ändras snabbt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
Villkor
Omfattning: Deltid
Varaktighet: 3 - 6 månader
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Urval sker löpande
Välkommen med din ansökan!
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?
Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.
Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.