OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svalövs kommun – med ett strategiskt läge inom familjen Helsingborg – erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv, samt goda förutsättningar för ett dynamiskt företagande. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor drygt 14 000 invånare.
Socialkontoret ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg samt övriga omsorger. Kontoret har ca 300 anställda.
Vi har nyligen utökat vår enhet med en tjänst som socialsekreterare med inriktning mot vuxna, och en av socialsekreterarna som arbetar med barn har gått vidare till den tjänsten. Vi söker därför en socialsekreterare som ska arbeta med utredningar och uppföljningar av insatser gällande barn och deras familjer.
Du kommer att arbeta i enheten för utredning och uppföljning på socialförvaltningen. Enheten består av socialsekreterare som utreder och följer upp beviljade insatser gällande både vuxna och barn samt familjehemssekreterare och barnets socialsekreterare. Det finns mycket erfarenhet av socialt myndighetsarbete inom enheten. Enheten leds av en enhetschef och vi är totalt 15 personer i arbetsgruppen.
ARBETSUPPGIFTER
Som socialsekreterare med ansvar för utredning och uppföljning, arbetar du med sedvanligt utredningsarbete samt följer upp beviljade insatser för barn och ungdomar, samt deras familjer, utifrån SoL och LVU. Tjänsten har just nu fokus på uppföljning av redan beviljade insatser, men det kommer framöver att bli en tjänst där du både utreder och följer upp de insatser som beviljats. Du kommer att ha ett nära samarbete både med kollegor inom enheten och med kollegor inom Svalövs Öppna Insatser samt externa samverkanspartners. Socialtjänsten i Svalöv arbetar utifrån BBiC.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, har goda kunskaper om gällande lagstiftning samt kunskaper om myndighetsutövning.
Som person är du initiativrik och har ett stort intresse för socialt arbete. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt ha goda datorkunskaper, gärna erfarenhet av Procapita och/eller Lifecare.
Kunskap i BBIC är meriterande. Viktiga egenskaper för tjänsten är att du är lugn och stabil i stressade situationer samt att du är engagerad, strukturerad, tydlig och har god analytisk förmåga.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga både inom enheten och med externa samverkanspartners.
Körkort krävs.
Vi tillåter oss att intervjua löpande under ansökningstiden.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling.
Användaren samtycker till och godkänner att Aditro hanterar personuppgifter i enlighet med Aditros Policy om Personuppgifter och Cookies.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.