OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se
Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare.
Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.
Inom Individ- och familjeomsorgen erbjuder vi dig:
• ett nära ledarskap med stöd och handledning
• ärendehandledning i arbetsgruppen
• grupphandledning med extern handledare
• kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov
• friskvårdsbidrag
• flextidsavtal.
ARBETSUPPGIFTER
Lekebergs kommun söker nu en socialsekreterare till Individ- och familjeomsorgen för handläggning av ärenden, med inriktning företrädesvis mot barn och familj.
I rollen som socialsekreterare kommer du att utreda, bedöma, fatta beslut samt göra uppföljningar, enligt socialtjänstlagen och LVU (lagen om särskilda bestämmelser om vård av unga). Du kommer även att handlägga familjerättsliga ärenden, utifrån föräldrabalken.
Individ- och familjeomsorgen har en helhetssyn på både människa och verksamhet. Vi söker dig som har engagemang för socialt arbete och är öppen och nyfiken på förbättringsarbete med fokus på den enskildes behov.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• socionomutbildning
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• B-körkort och kan/får köra bil
• god datorvana.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i verksamhetssystemet Lifecare. Det är särskilt meriterande om du har erfarenhet av arbete som socialsekreterare och/eller familjerättssekreterare.
Som person visar du intresse och förståelse för dem du möter i din yrkesroll. Du arbetar för en god kommunikation och har ett gott bemötande. Vidare har du ett självständigt arbetssätt, är strukturerad med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Du är flexibel, kan fatta beslut, anpassa dig till ändrade förutsättningar och driver processer på ett målinriktat sätt. Då arbetet innebär kontakter med flertalet personer bör du ha en mycket god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.