Arbetsbeskrivning
Lerums kommun, med centralorten Lerum, har cirka 3 200 medarbetare och ligger cirka 20 minuters resväg från Göteborg. Lerum är en kommun i framkant, som vill mer. Vi blickar framåt med respekt för vår historia. Här finns rum att utvecklas och att växa. En plats för en hållbar framtid. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens drygt 43 000 invånare. En levande kommun med rum för dygnets alla timmar, för alla skeenden i livet.
Myndighet äldre tillhör verksamhetsområdet Myndighet inom Sektor stöd och omsorg. Vår arbetsplats finns i Lerums centrum, alldeles intill tåg- och busstation och med närhet till butiker och restauranger.
Inom enheten utreds insatser enligt socialtjänstlagen för personer över 67 år samt färdtjänst, bostadsanpassning och parkeringstillstånd för alla åldrar. Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar.
ARBETSUPPGIFTER
Då flera av enhetens medarbetare är, eller planerar att bli, föräldralediga behöver vi komplettera gruppen med ytterligare en socialsekreterare som arbetar med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen. Uppdraget innebär att informera, vägleda, ta emot anmälningar/ansökningar, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen. Vi samverkar och samarbetar med andra professioner, såväl inom- som utanför vår egen organisation.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tjänsten ställer krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, god förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt god samarbetsförmåga och förmåga att driva det egna arbetet framåt.
Vi ser att du som söker är stresstålig och flexibel i tanke och handling. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.
Erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning och äldreomsorg är meriterande och B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Karlsson
0302-522099
Biståndshandläggare Sara Hassani Westerberg
0302-522067
Bostadsanpassare Eva Bengtsson
0322- 521163
Enhetschef Elisabeth Karlsson
0302-52 20 99
Metodhandledare Sara Hassani Westerberg
0302-52 23 82