OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hägersten-Liljeholmen är ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden. Redan i dag bor här omkring 90 000 personer. Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Våra 2 300 medarbetare är den viktigaste anledningen till att våra verksamheter håller så hög kvalitet. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!
Arbetsplatsbeskrivning
Verksamhetsområdena ekonomiskt bistånd, vuxen/beroendevård och arbetsmarknad är, sedan 2019-03-01 samorganiserade i en gemensam enhet.
Enheten leds av en enhetschef som tillsammans med 3 biträdande enhetschefer utgör enhetens ledningsgrupp.
Två av våra socialsekreterare på vuxen/beroendevård ska nu gå vidare till nya utmaningar och vi söker dig som vill bli en del av vår socialsekreterargrupp. Hos oss får du arbeta självständigt med stöd från en biträdande enhetschef och kollegor. Vi kännetecknas av höga ambitioner, god trivsel och ett stort intresse för utveckling.
Vuxen/beroendevård finns på Liljeholmsberget på våningen ovanför landstingets beroendemottagning. Vår målgrupp är personer över 20 år med missbruk/beroende, ibland i kombination med psykisk ohälsa och hemlöshet.
Vuxen/beroende består av socialsekreterare, behandlingsassistenter, case managers, bosamordnare och en administrativ assistent, totalt 25 personer.
Enheten karaktäriseras av det goda samarbetet mellan socialsekreterare och utförare där vårt gemensamma mål är att hitta verksamma redskap för att bidra till förändring på hemmaplan för våra klienter. Socialsekreterargruppen består av åtta socialsekreterare, dessutom finns en speciell mottagningsfunktion med två socialsekreterare.
Vi har egen öppenvårds som arbetar med MI, Återfallsprevention och CRA.
Vi har både intern och extern handledning.
Arbetsbeskrivning
Som socialsekreterare ansvarar du för utredningar enligt SoL och LVM, motivationsarbete samt uppföljning av insatser för personer med beroendeproblematik, samsjuklighet och hemlöshet.
Kvalifikationer
Du har socionomexamen eller likvärdig utbildning. Meriterande tilläggsutbildningar är MI och ASI samt andra, för målgruppen, relevanta kurser och utbildningar.
Du har vitsordad kunskap om och gedigen erfarenhet av myndighetsutövning. Du arbetar självständigt och målinriktat och kan också bidra till teamarbete. Du är en god kommunikatör muntligt och skriftligt. Du har kunskap om och intresse för arbetet med vuxna med missbruk och samsjuklighet,
Du har ett respektfullt bemötande och förmåga att skapa och bibehålla goda professionella relationer både med klienter, kollegor och samarbetspartners. Du har intresse för metodutveckling och är duktig på att inta olika perspektiv. Du har några års erfarenhet av arbete med målgruppen samt några års erfarenhet av myndighetsutövning.
Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enheten för förskolesamordning Stefan Larsson Lindmark
08-508 33 990
Hr-konsult Jeanette Steenberg
08-50811731
Enhetschef Camilla Ströberg
08-508 25 622
HR- konsult Lina Eliasson Bergström
08-508 11 736
Enhetschef Anni Stavling
08-508 33 073
Kerstin Fagerström-Clarin
0850821840
Cecilia Skarke
0850810841
Silvana Carinci, rektor Långbrodalsskolan
0761221802
Margita Norberg, rektor Fruängens skola
08508 237 00
Hans Winblad, förskolechef
08/50847340