OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningen söker socialsekreterare till vuxenenheten. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Allmänt
Mottagnings- och utredningsavdelningen samlar alla omsorgsförvaltningens handläggare och socialsekreterare i syfte att få en bra samverkan och ett samlat grepp över biståndshandläggningen. Avdelningen ansvarar även för kommunens samlade flyktingmottagning.
Vuxenenheten
Vuxenenheten handlägger främst ärenden som rör försörjningsstöd, missbruk och våld i nära relation. Enheten består idag av fem socialsekreterare, en handläggare, en administratör och en enhetschef. Vi utökar nu vår verksamhet kring vuxna personer med missbruksproblematik och söker därför ytterligare en socialsekreterare.
Då du kommer till en hängiven och ambitiös arbetsgrupp söker vi dig som är särskilt engagerad i ar-bete med personer med missbruksproblematik. Som socialsekreterare har du tillgång till ett stort och mycket kvalificerat resursteam, bestående av tre behandlare, två behandlingsassistenter och en sjuksköterska. Utgångspunkten är ett nära samarbete mellan klient, socialsekreterare och behandlare där insatser i öppenvård alltid är grundvalen. Vi uppmuntrar kreativt och lösningsorienterat tänkande och utgår ifrån idén om att individuella lösningar, mycket flexibilitet och uthållighet i arbetet ger bäst resultat för dem som söker vår hjälp. Du kommer arbeta i team med andra socialsekreterare och be-handlare ur öppenvården. Detta kräver att du som person uppskattar och förstår vikten av samarbete och samverkan.
Vuxenenheten präglas idag av gedigen erfarenhet, mycket låg personalomsättning, chefsnärvaro och omtänksamhet om varandra. Det sistnämnda innebär att vi hjälper varandra i svåra situationer och inte lämnar någon ensam.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom eller har en annan jämförbar utbildning. Önskvärt är att du har erfarenhet av missbruksarbete inom socialtjänsten, men ambition och personlig lämplighet värderas högt. Körkort erfordras.
Övrigt
Månadslön och övriga anställningsförmåner enligt gällande kollektivavtal. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Du är välkommen med frågor till tf enhetschef Magnus Bording, 0525-18171 eller receptionen 0525-18152. Fackliga företrädare nås via kommunens kundcenter, 0525- 180 00. För den som erbjuds anställningen krävs enligt Lagen om registerkontroll utdrag ur Rikspolisstyrelses belastningsregister.
Vi vill ha din skriftliga ansökan med cv märkt med ref nr "362" senast 2017-01-31. Du kan ansöka via annonsen på www.tanum.se/jobb. Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Arbetsgivaren Tanums kommun
Kommunens värdeord - förtroende, ansvar, respekt och omtanke - beskriver vårt förhållningssätt och syftar till att skapa kvalitet i varje möte. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med mål-sättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Fackliga företrädare
0525-20175
enhetschef Sara Weststrand
0525-18559
administratör Anette Johansson
0525-18181
enhetschef Bente Dahlgren
0525-18566
Via växeln
0525-18000
avdelningschef Bo Hedström
0525-18169
enhetschef Anna Almén
0526-19484
områdeschef Anette Nyberg
0525-18085
avdelningschef Sirene Johansson
0525-18323
enhetschef Karin Eriksson
0525-18440