OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i.
I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare.
Beskrivning
Arvika kommuns Individ- och familjeomsorg består av vuxenenhet, enheten för ekonomiskt bistånd, barn- och familjeenhet, stöd- och behandlingsenhet, familjerätt, integrationsenhet, arbetsmarknadsenhet och socialpsykiatri.
IFO är en väl inarbetad organisation med erfaren personal, erfarna ledare och kännetecknas av vardagsnära ledarskap med en chef för vardera enhet samt en avdelningschef och en drivande utvecklingsledare. Kommunen erbjuder bla friskvårdspeng, förmånligt flexavtal samt olika aktiviteter inom ramen för vår motion- och idrottsförening ASKIM.
Vi söker nu ytterligare en socialsekreterare för en visstidsanställning på ett år då vi behöver utöka verksamheten tillfälligt. Du kommer att ingå i vuxenenhetens team som består av fem socialsekreterare, två behandlingsassistenter samt två beroendeterapeuter samt en enhetschef.
Socialtjänsten ligger centralt i Arvika med närhet och utsikt över stadspark och Glafsfjorden
Hos oss finns ett stort engagemang, ett lösningsorienterat synsätt, öppenhet för att tänka nytt kombinerat med ett nära ledarskap.
På vår arbetsplats tillämpar vi mentorskap och du kommer få en utsedd mentor i samband med anställning. God etik och ett respektfullt bemötande med individen i centrum är honnörsord för oss.
Välkommen till oss!
Arbetsuppgifter
Som socialsekreterare utreder du och bedömer rätt till stöd enligt gällande lagstiftning. Du utreder, beslutar och följer upp insatser enligt delegation.
Du kommer att utreda missbruk/beroendeproblematik, våld i nära relation, och bostadssociala kontrakt, genom såväl beslut som genomförande och uppföljning.
Tillsammans med klienten försöker vi hitta lösningar som stärker hans eller hennes resurser och möjligheter att bli självförsörjande och leva ett självständigt liv. Samarbete internt och externt, med de för klienten viktiga personer och myndigheter, är viktiga delar i vårt arbete.
Kvalifikationer
Du har en socionomexamen och du ska vara förtrogen med gällande lagstiftning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning och arbete inom socialtjänsten, att du har arbetat med både handläggning och utredningsarbete.
Arbetet har emellanåt ett högt tempo och det förutsätter att du är social, strukturerad och har en förmåga att fullfölja arbetsuppgifter. Vi tror att du är nyfiken och kreativ i ditt arbete och att du har förmåga att sortera och prioritera vad som behöver göras både kortsiktigt och långsiktigt.
Du har vana av att uttrycka dig väl både i tal och i skrift.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort B krävs.
Välkommen med din ansökan!
Övrigt
Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen.
Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marianne Annersand
0570-819 71
Vision
0570-817 42
Ulf Groth
0570-819 72
Anneli Guttman
0570-826 47
Lärarförbundet
0570-817 40
LR
Anders Steffansson
0570 - 818 71
Anders Karlsson
0570-819 11
Kommunal
0570-817 41
Ingrid Falkenström
0570-819 36