OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialsekreterare - Vuxenvård
AOV:2014:28
Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
På Vuxenvården arbetar vi med missbrukare och psykiskt funktionshindrade. Vi har en väl utbyggd verksamhet i öppenvård med boende, socialt stöd, arbetsträning, dagverksamhet, samtalsstöd med både lösningsfokuserad och psykodynamisk inriktning, samt tolvstegsbehandling i öppenvård.
Du kommer att ingå i en grupp med sju socialsekreterare som har ett nära samarbete med behandlingsassistenter och övrig personal på enheten.
Vi erbjuder dig
- Trevliga arbetskamrater
- Intressanta klienter
- Stimulerande arbete med högt tempo
- Goda resurser inom enheten att erbjuda klienterna
- Extern handledning med kognitiv inriktning
Arbetsuppgifter
Du ansvarar för utredningar jml SoL och LVM och är den som ansvarar för bedömning, planering och uppföljning av klientarbetet under hela behandlingsprocessen. Dokumentation och samarbete med kolleger inom den egna förvaltningen och andra myndigheter är en viktig del av jobbet.
Kvalifikation
För arbetet som socialsekreterare krävs det att du har en socionomexamen samt att du har god erfarenhet av arbete med missbrukare, helst utredningsarbete. Erfarenhet av att arbeta med strukturerade utrednings - och utvärderingsinstrument, tex. ASI eller DOK är meriterande. Erfarenhet från arbete med människor med psykiska funktionshinder är meriterande eftersom de flesta av våra klienter har samsjuklighet. Arbetet kräver B körkort.
För att arbeta som socialsekreterare inom vuxenvården behöver du vara trygg i dig själv samt vara bra på att sätta gränser, både gentemot klienter och i arbetet som helhet. Naturligtvis ska du vara intresserad av målgruppen och ha god förmåga att skapa förtroendefulla relationer med utsatta människor. I arbetet förekommer dokumentation och kommunikation som kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vidare ska du vara stresstålig och klara av att hantera flera processer samtidigt samt ha en god samarbetsförmåga, men även vana av att arbeta självständigt.
Anställningsvillkor
Vikariat, 100% med tillträde 2014-07-14 eller enligt överenskommelse och med 12 månaders varaktighet.
För mer information, ta kontakt med
Göran Persson, Enhetschef, 0733-13 49 20
Peter Sonnsjö, verksamhetschef, 0733-13 49 19
För facklig information, ta kontakt med
Carina Sickeldal, TCO, 044-13 48 83
Andreas Jeppsson, SACO, 044-13 53 84
Sista ansökningsdatum
2014-04-28
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21