OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialsekreterare - Vuxenvård
AOV:2015:67
Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
På Vuxenvården arbetar vi med missbrukare och psykiskt funktionshindrade. Vi har en väl utbyggd verksamhet i öppenvård med boende, socialt stöd, arbetsträning, dagverksamhet, samtalsstöd med både lösningsfokuserad och psykodynamisk inriktning, samt tolvstegsbehandling i öppenvård.
Du kommer att ingå i en grupp med sju socialsekreterare som har ett nära samarbete med behandlingsassistenter och övrig personal i verksamheten.
Vi erbjuder dig
- Trevliga arbetskamrater
- Intressanta klienter
- Stimulerande arbete med högt tempo
- Goda resurser inom enheten att erbjuda klienterna
- Extern handledning med kognitiv inriktning
Arbetsuppgifter
Du ansvarar för utredningar jml SoL och LVM och är den som ansvarar för bedömning, planering och uppföljning av klientarbetet under hela behandlingsprocessen. Dokumentation och samarbete med kolleger inom den egna förvaltningen och andra myndigheter är en viktig del av jobbet
Kvalifikation
Du skall ha socionomexamen och någon erfarenhet av utredningsarbete, gärna från missbruksvård. Erfarenhet av att arbeta med strukturerade utrednings- och utvärderingsinstrument, tex. ASI samt arbete med dokumentationsprogram, tex Procapita, är meriterande. Även erfarenhet från arbete med människor med psykiska funktionshinder är meriterande, eftersom de flesta av våra klienter har samsjuklighet. B körkort är önskvärt.
För att arbeta som socialsekreterare inom vuxenvården behöver du vara trygg i dig själv samt vara bra på att sätta gränser, både gentemot klienter och i arbetet som helhet. Naturligtvis ska du vara intresserad av målgruppen och ha god förmåga att skapa förtroendefulla relationer med utsatta människor. Då dokumentation och kommunikation ingår i arbetet krävs att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du ska klara av att hantera flera processer samtidigt och förändrade situationer samt kunna prioritera och hantera högt inflöde av ärende. Du har en god samarbetsförmåga, men har även vana av att arbeta självständigt.
Anställningsvillkor
Vikariat, 100% med tillträde snarast efter överenskommelse och med varaktighet till och med 2015-10-31.
För mer information, ta kontakt med
Christina Svensson, Vik enhetschef, 0733-13 49 20
Peter Sonnsjö, Verksamhetschef, 0733-13 49 19
För facklig information, ta kontakt med
Carina Sickeldal, TCO, 044-13 48 83
Andreas Jeppsson, SACO, 044-13 53 84
Sista ansökningsdatum
2015-06-22
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Maria Hallgren på 044-13 58 07.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21