OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Nacka bor närmare 100 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning. Kommunens uppdrag är att leverera välfärdstjänster av hög kvalitet till Nackaborna och att utveckla territoriet Nacka för nuvarande och nästa generation. Nacka kommun ska vara bäst på att vara kommun.
Arbetsplatsen
Kontaktcenter är första vägen in till kommunen för medborgarna. Det ska vara enkelt att kontakta kommunen och få hjälp med sitt ärende. Som socialsekreterare i kontaktcenter kommer du att arbeta som ett team tillsammans med de som arbetar i receptionen främst med att hantera de frågor från medborgarna som rör ekonomiskt bistånd och råd och stöd på vägen mot egen försörjning. Du kommer också ha ett nära samarbete med arbets-och företagsenhetens utredningsteam och team unga, arbete, hälsa. Vill du vara med oss i detta spännande arbete?
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du ger information i telefon eller vid besök till de som kontaktar kommunen och som vill ansöka om ekonomiskt bistånd för första gången. Arbetet innebär också handläggning av olika akuta ansökningar och bistånd för personer som väntar inkomst inom kort. Vi vill att du tillsammans med klienten ska försöka hitta lösningar som stärker hens resurser och möjligheter att bli självförsörjande. I detta arbete är det centralt att samarbeta internt inom kommunen och externt med andra för klienten viktiga personer och myndigheter. Viktigt också att fånga upp andra behov/problem och kunna hänvisa vidare till andra enheterna/verksamheter inom kommunen eller myndigheter. Processen är i en utvecklingsfas där du om du är rätt person kommer att få stora möjligheter att påverka hur arbetet kommer att vara utformat i framtiden. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och innefattar även att vara ute i receptionen för att möta medborgarna.
Kvalifikationer
Du har socionomexamen eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med ekonomiskt bistånd eller liknade. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift och ha god IT-vana. Behärskar du fler språk är det meriterande. Arbete med service, kunskap om Nacka kommun och erfarenhet från kommunal verksamhet är en merit.
Vi tror att du som person brinner för att ge god service och hjälpa andra, du trivs i en miljö där mycket pågår och där det är ett högt tempo. Du trivs med att samarbeta med kollegor i ett team. Du är en positiv, öppensinnad person som är trygg i dig själv. Som person är du lyhörd, positiv och lösningsorienterad. Gott bemötande och empati för människor i svåra situationer är en självklarhet för dig liksom god samarbetsförmåga. Du är flexibel och vill vara med i en dynamisk utveckling på arbetsplatsen med målet att hela tiden ge den bästa tänkbara servicen till medborgarna.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats med många kontakter i en utvecklingsorienterad miljö!
Arbetstid/varaktighet
Heltid, tillsvidareanställning
Lön
Inviduell lönesättning
Tillträde
Preliminärt 17 augusti 2015 eller efter överenskommelse. Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningsperiodens slut.
Ansökan
Ansökan sker endast via verktyget Reachmee. Välkommen att registrera din ansökan med CV och personligt brev senast den 18 juni 2015
Kontaktperson
Ingrid Mohlin, enhetschef för Kontaktcenter, 070-431 95 70
Anders Larsson, biträdande enhetschef, 08-718 92 36
Susanne Bohman, koordinator receptionen, 08-718 95 52
Fackliga företrädare
Tedros Asmelash, Vision, 08-719 57 96