Socialstyrelsen söker en personalspecialist

Arbetsbeskrivning

Socialstyrelsen, som är en statlig myndighet under Socialdepartementet, är nationell expert- och tillsynsmyndighet för verksamhet som rör socialtjänst, hälso- och sjukvård, hälsoskydd, smittskydd och epidemiologi.Socialstyrelsen har ca 750 anställda, varav drygt 100 arbetar på de sex regionala tillsynsenheterna ute i landet.Mer information om vår verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se. Du kommer att arbeta inom den Administrativa avdelningen som ger stöd och service till Socialstyrelsens verksamhet och som är verksledningens stabsfunktion i administrativa och verksövergripande frågor. Personalenheten består idag av tio medarbetare och vi söker nu en personalspecialist med inriktning mot kompetensutveckling.Tjänsten är nyinrättad med anledning av att kompetensförsörjning och samordning av kompetensutvecklingsinsatser är ett prioriterat område för Socialstyrelsen. Arbetsuppgifter Du kommer att ansvara för att de myndighetsövergripande kompetensutvecklingsinsatserna är anpassade efter verksamhetens behov och ligger i linje med vårat uppdrag.Du kommer också att ha ansvar för att tydliggöra utbildningsbehovet samt utveckla metoder för kompetensanalys.Vidare kommer du aktivt att medverka i anordnande av utbildningar och i vissa fall själv vara den som genomför dem.Andra arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är att administrera utbildningar samt stötta cheferna i utbildningsfrågor. Vi söker dig med: .akademisk utbildning inom personalområdet eller annan likvärdig utbildning .erfarenhet av arbete med kompetensförsörjning på övergripande nivå .erfarenhet av att samordna, planera, genomföra och administrera utbildningsinsatser .god administrativ förmåga [ Det är meriterande om du har: .arbetat med ett flertal frågor inom personalområdet Vi ser gärna att du är pedagogisk och har lätt för att kommunicera både muntligt och skriftligt.För arbetet krävs det en helhetssyn där du med din specialistkunskap kommer att vara drivande och initiativtagande i arbetet med kompetensutveckling.Vidare tror vi att du är bra på att skapa och utveckla goda interna och externa relationer.Du ska trivas med att ingå i arbetsgrupper där nära samarbete är ett naturligt inslag samtidigt som du kan arbeta självständigt.Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Socialstyrelsen eftersträvar en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb med många trevliga och kunniga medarbetare! Välkommen med din ansökan märkt 'dnr 11-9027/2009' senast den 17 september 2009.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 7 september 2009
  • Ansök senast: 17 september 2009

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024