OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsen, som är en statlig myndighet under Socialdepartementet, är nationell expert- och tillsynsmyndighet för verksamhet som rör socialtjänst, hälso- och sjukvård, hälsoskydd, smittskydd och epidemiologi.Socialstyrelsen verkar för god hälsa, social välfärd samt vård och omsorg av hög kvalitet på lika villkor för hela befolkningen.Socialstyrelsen har ca 1 000 anställda, varav drygt 450 arbetar på de sex regionala tillsynsenheterna ute i landet.Välkommen att läsa mer om tjänsten och hur du söker den på [www.socialstyrelsen.se.Regler och tillstånd söker kvalitetssamordnare Avdelningen Regler och tillstånd har ca 120 medarbetare.Avdelningens uppdrag är att ansvara för myndighetens regelstyrning genom att ta fram föreskrifter och allmänna råd med tillhörande handböcker.Avdelningen har även i uppdrag att ansvara för all myndighetsutövning såsom legitimationer, andra behörighetsärenden, alla statsbidrag samt all tillståndsgivning.Dessutom ingår Socialstyrelsens uppdrag inom samhällets krisberedskap samt fackspråk och nationella IT-strategin.Arbetsuppgifter Som kvalitetssamordnare stödjer du avdelningschefen att utveckla och samorda verksamheten inom avdelningen utifrån myndighetens mål och policy.Du kommer att vara den som samordnar det avdelningsövergripande arbetet med att ta fram ett ledningssystem.Detta arbete styrs av GD-staben och bedrivs i nära samarbete med övriga avdelningar.Kvalitetssamordnaren ingår i avdelningsledningen.Kvalifikationer - Relevant akademisk examen med[inriktning[mot organisationsteori,[verksamhetsutveckling[eller förvaltningskunskap - Erfarenhet av kvalitetsarbete, gärna från den offentliga sektorn eller annan kunskapsorganisation. Meriter -[Erfarenhet av ledningssystemsarbete enligt för områdena kvalitet, arbetsmiljö, miljö och informationssäkerhet gällande t.ex.ISO-standarder.[ - Erfarenhet av att kartlägga, utveckla och följa upp processer.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förutsätter att du är självständig, har god samarbetsförmåga, egen drivkraft och förmåga till nytänkande.Du tänker strategiskt och har förmåga att se helheten.Anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Stockholm.Vi tillämpar individuell lönesättning.Socialstyrelsen eftersträvar en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb med många trevliga och kunniga medarbetare!Välkommen med din ansökan senast den 15 juni 2010.Skicka din ansökan med meritförteckning via länken nedan.Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.[
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055