OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsen, som är en statlig myndighet under Socialdepartementet, är nationell expert- och tillsynsmyndighet för verksamhet som rör socialtjänst, hälso- och sjukvård, hälsoskydd, smittskydd och epidemiologi. Socialstyrelsen verkar för god hälsa, social välfärd samt vård och omsorg av hög kvalitet på lika villkor för hela befolkningen. Socialstyrelsen har ca 1 000 anställda, varav drygt 450 arbetar på de sex regionala tillsynsenheterna ute i landet. Personalenheten består i dagsläget av ett tiotal medarbetare och ingår i den administrativa avdelningen. Administrativa avdelningen utgörs idag av fem enheter; ekonomi, personal, service, IT och registratur. Avdelningen är verksledningens stabsfunktion i administrativa frågor och ger stöd och service till Socialstyrelsens övriga verksamhet. Arbetsuppgifter Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att administrera lönerna för myndighetens anställda. I detta arbete ingår bl a registrering utifrån inkomna underlag, kontroll, uppföljning, rättning, arvodeshantering samt granskning av reseräkningar (både inrikes och utrikes) utifrån gällande regler och lagstiftning. Du fungerar också som supportfunktion åt myndighetens chefer och medarbetare och har kontakter med bl a Försäkringskassan och Statens pensionsverk. Arbetet kommer även att inkludera framtagning av statistik samt i övrigt förekommande personaladministration. Din bakgrund Vi söker dig med relevant utbildning inom området eller motsvarande erfarenhet. Du har erfarenhet av löneadministration och vi ser gärna att du arbetat med lönesystemet Palasso. Som person är du är noggrann, självgående, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, har god administrativ förmåga och är bra på att kommunicera såväl skriftligt som muntligt. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Socialstyrelsen eftersträvar en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb med många trevliga och kunniga medarbetare! Sista ansökningsdag är den 8 februari 2010. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055