Socialstyrelsen söker Registrator

Arbetsbeskrivning

Socialstyrelsen är statens nationella expert- och tillsynsmyndighet inom hälso- och sjukvård. socialtjänst, hälsoskydd och smittskydd och ska verka för en sådan kvalitet, säkerhet och resursanvändning inom dessa områden att god hälsa och social välfärd för hela befolkningen tryggas och att den enskildes behov av vård, omsorg och stöd tillgodoses på lika villkor. Mer information hittar du på Socialstyrelsens webbplats www.socialstyrelsen.se.

I april 2006 började Socialstyrelsens registratorer att diarieföra och skanna handlingar i ett verksövergripande dokument- och ärendehanteringssystem - DHS. Vi hanterar både pappers- och digitala handlingar i den dagliga verksamheten och myndighetsutövningen. På sikt kommer de digitala handlingarna att överta huvudrollen som informationsbärare.

Socialstyrelsen har en decentraliserad registratorsorganisation med närmare 20 medarbetare. När vi nu söker förstärkning i form av ytterligare en medarbetare har du möjlighet att vara med i ett utvecklande arbete som även fortsättningsvis förändrar registrators roll och funktion. Tjänsten är knuten till Socialstyrelsens enhet för huvudregistratur och arkiv som består av arkivpersonal och huvudregistrator, sammanlagt sex medarbetare.

Arbetsuppgifter
I tjänsten ingår huvudsakligen följande arbetsuppgifter:

-Postöppning och diarieföring i Socialstyrelsens DHS
-Svara på frågor från allmänheten och utlämnande av allmänna handlingar
-Ge råd och internt stöd i diarieföringsfrågor
-Ansvara för enklare systemadministration i DHS diarieklient
-Arkivera diarieförda handlingar

Kvalifikationer:
Du ska ha kunskaper om den lagstiftning som är av betydelse för tjänsten. Du bör ha erfarenhet från tidigare arbete som registrator i offentlig verksamhet. Du ska ha god datorvana och intresse av att arbeta med olika IT-applikationer. Du ska även ha goda kunskaper i svenska och engelska. Meriterande är genomgången högskoleutbildning 'Dokumenthantering för registratorer' (20p).

Som person är du ansvarstagande, självgående och noggrann. Du har god administrativ förmåga och vilja att samarbeta samt har lätt för att på ett tydligt sätt kommunicera med andra i tal och skrift. Du är utåtriktad och har förmåga att ge god service.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 6 maj 2006
  • Ansök senast: 22 maj 2006

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010