OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en registrator som vill jobba inom en viktig stödfunktion.
Tjänsten som registrator är placerad på avdelningen för verksamhetsutveckling, stöd och service vid enheten registratur. Enheten har det övergripande ansvaret för planering, styrning och hantering av myndighetens handlingar och informationstillgångar. Enheten består av registratorer, arkivarier, förvaltningsledare samt informationssäkerhetsansvarig.
I rollen som registrator ingår du i enhetens registratorsfunktion. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att arbeta brett inom funktionen och i nära samarbete med myndighetens olika verksamheter.
Vi söker dig som vill
• ingå i ett team och samarbeta med övriga registratorer, men även ha eget ansvar
• ge råd och stöd samt besvara frågor både internt och externt
• ansvara för arkivläggning.
Vi söker dig som har
• aktuell erfarenhet av att arbeta som registrator
• utbildning som registrator/dokumentcontroller eller annan utbildning och/eller erfarenhet som vi bedömer relevant
• kännedom om offentlighet och sekretess.
Du är som är ansvarstagande, noggrann och kan hantera ett tidvis högt tempo. Du har känsla för service, är kommunikativ och tycker om att samarbeta. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande om du har erfarenhet av ärendehanteringssystemet Public 360.
Anställningsinformation
Anställningen är en längre visstidsanställning som löper t o m den 31 december 2022, med god möjlighet till förlängning. Din tjänstetitel blir registrator med placering i Stockholm.
I denna rekryteringsprocess använder vi urvalsfrågor som ett verktyg för ett första urval för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av alla sökanden. Vi ber dig därför svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Du är välkommen med din ansökan senast den 13 mars 2022. Ange diarienummer 2.6.1-6922/2022.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Elisabeth Ljungberg. Vid frågor rörande rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Carolina Alm. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO samt Magnus Göransson för ST/OFR. Samtliga nås på telefonnummer 075-147 30 00.
Om Socialstyrelsen
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055