OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsen, som är en statlig myndighet under Socialdepartementet, är nationell expert- och tillsynsmyndighet för verksamhet som rör socialtjänst, hälso- och sjukvård, hälsoskydd, smittskydd och epidemiologi.Socialstyrelsen verkar för god hälsa, social välfärd samt vård och omsorg av hög kvalitet på lika villkor för hela befolkningen.Socialstyrelsen har ca 950 medarbetare.Mer information om myndighetens verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se.På avdelningen regler och tillstånd finns enheten statsbidrag.Enheten ansvarar för merparten av myndighetens statsbidrag som främst fördelas till ideella organisationer, kommuner, landsting och andra myndigheter.Nu söker vi två personer till enheten med följande inriktning: .Handläggare av statsbidrag inom området funktionshinder .Handläggare av statsbidrag inom området äldre Arbetsuppgifter Tjänsterna ovan är i första hand inriktade på dessa två områden.Socialstyrelsen får dock ofta nya uppdrag att betala ut statsbidrag.Det är därför troligt att tjänsten kommer att omfatta handläggning av statsbidrag även inom andra områden.Arbetsuppgifterna består till stor del av att utforma ansökningshandlingar, bedöma ansökningar, ansvara för utbetalningar och viss uppföljning.Vidare ingår dialog med bland annat kommuner, landsting och organisationer samt omvärldsbevakning.Du kommer även att få anordna konferenser och seminarier.Arbetet ställer stora krav på att kunna arbeta självständigt, men också på att kunna samarbeta såväl internt som externt.Saklighet, integritet, professionalitet och öppenhet för samarbete ska prägla arbetet. Kvalifikationer .Relevant akademisk examen .Erfarenhet av myndighetsutövning inom offentlig förvaltning Meriterande om du har .God kunskap och kännedom om arbete inom såväl offentlig sektor som om civila samhällets organisationer..Erfarenhet av uppföljning och utvärdering .Erfarenhet av hantering av statsbidrag .Kunskap om området funktionshinder respektive området äldre Personliga egenskaper och färdigheter Vi förutsätter att du har mycket god samarbetsförmåga och är intresserad av att dela med dig av dina kunskaper.Du är kreativ, kommunikativ och har lätt för att formulera dig i skrift.Du är ansvarstagande och strukturerad och har en analytisk förmåga.Som person är du initiativrik, flexibel och noggrann.Arbetet innebär tidvis mycket högt arbetstempo varför det är viktigt att du är van att arbeta under tidspress.Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.Socialstyrelsen eftersträvar en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb med många trevliga och kunniga medarbetare! Välkommen med din ansökan senast den[23 april 2010.Skicka din ansökan med meritförteckning via länken nedan.Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055