OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sveriges viktigaste jobb utförs av offentlig sektor och du kan vara med! Vi satsar nu ännu mer på kvalitetssäkring och verksamhetsutveckling inom socialtjänstens områden och söker därför en socialt ansvarig samordnare (SAS).
Socialförvaltningen i Hultsfreds kommun ansvarar för omsorgen om personer med funktionsnedsättning, socialpsykiatri, äldreomsorg, hälso-, sjukvård och rehabilitering samt individ- och familjeomsorg.
Som medarbetare i Hultsfreds kommun är du en del av en stolt organisation med en stark vi-känsla, en hög frisknärvaro och ett mycket gott ledarskap. Hos oss tar vi tillvara det lilla och gör det stort. Vi syns och hörs i Hultsfred!
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som socialt ansvarig samordnare (SAS) är nyinrättad då vi vill arbeta mer med utvecklings- och förändringsarbete för att förbättra kvaliteten för dem vi finns till för. Som SAS ingår du i socialförvaltningens stab tillsammans med avgiftshandläggare, HR-konsult, medicinskt ansvarig sjuksköterska, nämndsekreterare samt systemförvaltare.
Som SAS arbetar du strategiskt med verksamhetsutveckling och kvalitetssäkring inom socialtjänstens områden genom att initiera, samordna och driva förbättringsarbete tillsammans med chefer, stab och andra nyckelpersoner i verksamheterna.
Detta innebär att du bland annat utreder rapporter enligt Lex Sarah samt säkrar att dokumentation förs enligt lag och föreskrift, att processerna för bedömning, beslut och verkställighet är ändamålsenliga och att insatser är av god kvalité. Utöver detta analyserar och följer du upp kvaliteten i verksamheterna.
Då tjänsten som SAS är nyinrättad kommer vi tillsammans att skapa ett arbete utifrån dina specifika kompetenser och drivkrafter och verksamhetens behov. Det innebär också att arbetsuppgifterna kommer att utvecklas över tiden. Även andra arbetsuppgifter i form av administrativ karaktär kan förekomma.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Du ska även ha kunskap och erfarenhet av gällande föreskrifter och den lagstiftning som styr våra verksamheter såsom SoL, LSS, LVU/LVM samt övergripande kommunallagstiftning
Du har också kunskap om att arbeta med kvalitetssäkring, utredningsarbete och uppföljning inom socialtjänstens område.
Vidare behöver du ha en god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och att samarbeta och samverka. Tjänsten ställer krav på att du kan arbeta strategiskt och har ett helhetsperspektiv samt att du har förmåga att både kunna arbeta självständigt och kunna samarbeta.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Hultsfreds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi har valt Offentliga Jobb som rekryteringskanal för att marknadsföra våra lediga tjänster och vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Flink
0495-240845
Eivor Lind
0495-24 00 00
SSR och Vision
0495 24 00 00
Kristina Bälter-Sandell
0495-240235
Nane Andersson
0495-24 00 00
Sektionschef Anna Flinck
0495-240845
Fackligföreträdare SSR och Vision
0495 24 00 00
Verksamhetschef Kristina Bälter-Sandell
0495-240235
Vårdförbundet Mette Pettersson
0495-240000
Verksamhetschef Gunilla Olsson
0495-24 08 18