Socialt ansvarig samordnare - SAS

Socialt ansvarig samordnare - SAS

Arbetsbeskrivning

Osby kommun ligger i nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige med goda kommunikationer och naturnära boendemiljöer.

Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi jobbet du söker!

Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb!

I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensam värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra.

Vi kan – vi vill – vi vågar! Vågar du?


ARBETSUPPGIFTER
Vår nya förvaltning, Arbete och Välfärd, vill redan från början säkra upp kvalitet och utveckling inom socialtjänstens individ- och familjeomsorg (IFO), genom att anställa en Socialt ansvarig samordnare, SAS. Förutom socialtjänstens individ- och familjeomsorg återfinns även arbetsmarknadsverksamhet och vuxenutbildning inom förvaltningen.

Du kommer samordna det systematiska kvalitetsarbetet samt stödja cheferna i deras kvalitetsarbete. Du ska kunna ge råd och stöd utifrån gällande lagstiftning, SoL, LVU och LVM. Du ansvarar för upprättande, utveckling och implementering av nya arbetssätt, rutiner och metoder inom IFO. Digitalisering är ett nyckelord i utvecklingsarbetet.

Du omvärldsbevakar och håller dig uppdaterad vad gäller ny lagstiftning och forskning på området.

Du är direkt underställd förvaltningschefen och ingår i ledningsgruppen tillsammans med enhetschefer, rektor och verksamhetsutvecklare.



KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskoleutbildning innehållande juridiska kurser samt arbetslivserfarenhet från socialt arbete inom offentlig sektor. Det är meriterande om du har erfarenhet från myndighetsutövning och tidigare processkartläggningsarbete.

Du har en god förmåga att ta egna initiativ och på egen hand strukturera ditt arbete och driva dina processer vidare. Du är noggrann och styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande.

Som person relaterar du till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du är en god lyssnare samt kommunicerar och löser konflikter konstruktivt.

Du ska ha en förmåga att se helheter och alltid ha verksamhetens bästa för ögonen i agerande och beslut.

Du kommer arbeta med komplexa frågor. Du måste därför ha en god analytisk förmåga och kunna bryta ner problem i sina beståndsdelar och bearbeta dem.

Vi sätter stor vikt vid din språkliga förmåga. Du ska förstå komplicerade språkliga underlag, både i tal och skrift samt kunna producera egna dokument av hög kvalitet.

Vi välkomnar dig som har ett öppet förhållningssätt och inte är rädd för att prova dig fram.

B-körkort är ett krav.





ÖVRIGT
Vi har valt rekryteringssätt och undanber oss därför, vänligt men bestämt, all kontakt med rekryteringsbolag.

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Osby kommun rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Osby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.

Intervjuer kommer ske under vecka 3 2022.

Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med betygshandlingar.

Vid eventuell anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Osby kommun, Arbete & Välfärd
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2021
  • Ansök senast: 19 december 2021

Liknande jobb


13 november 2024

Samordnare till stöd och service

Samordnare till stöd och service

12 november 2024

Quality Analyst i Riga

Quality Analyst i Riga

11 november 2024