OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se
ARBETSUPPGIFTER
Socialsekreterare:
Arbetsuppgifterna kan variera utifrån behovet i verksamheten.
Just nu söker vi en Socialsekreterare för arbete i mottagningen.
Vi söker särskilt den socionom som har erfarenhet av arbete med våld i nära relation då vi utvecklar vårt tvärteam i våld.
KVALIFIKATIONER
• Socionomexamen eller beteendevetenskaplig examen. Om du är beteendevetare behöver du ha läst minst 15 hp socialt arbete, 7,5 hp psykologi samt 7,5 hp socialrätt/förvaltningsrätt. Alternativt har du pågående utbildning.
Vi sätter medborgaren i centrum och organiserar och möter behoven runt denne i tillgänglig samverkan.
Vi söker dej som har erfarenhet av att arbeta med handläggning av risk och skydd för barn och vuxen. I vår mottagning finns det 7 handläggare och en teamledare. Vi är tillsammans del av samma avdelning med en chef.
Mottagning är ett av teamen inom socialförvaltningen som arbetar med inkomna anmälningar, ansökningar och yttranden gällande både barn och vuxna. Vi träffar personer utsatta för våld och gör skyddsbedömningar samt fattar beslut om eventuell akut skyddsplaceringar. Arbetsuppgifterna är varierande där vi både träffar barn och vuxna. Mottagningen bedömer och tar även beslut om akuta insatser som inte kan avvakta utredning.
Som socialsekreterare i Mottagning har du ett nära samarbete med andra avdelningar på socialförvaltningen och att samverka med externa aktörer. En stor del av arbetet innebär att ge stöd och service till våra medborgare utifrån behov och frågor. Ett annat viktigt uppdrag som ligger på Mottagningsfunktionen är att utbilda/fortbilda våra samverkanspartners i anmälningsplikt.
Det är också intressant att du som har erfarenhet från andra kunskapsområden som tex vuxen myndighetsutövning då vi gärna ser en mångfald av erfarenhet i vårt team.
Vi arbetar aktivt med introduktion av den som påbörjar sin anställning i vår förvaltning. Den som börjar får en fadder och introduktion i verksamhetens olika delar parallellt att du tar dej an dina nya arbetsuppgifter.
I förvaltningen finns ett program för stabilitet och kompetensutveckling ett Årshjul av påfyllning där olika typer av utbildningar ges beroende på behov. Vi utbildar i Freda och MI med egna utbildare. Vi använder verksamhetssystemet proCapita (Lifecare) och arbetar enligt BBIC.
Välkommen med din ansökan !
KVALIFIKATIONER
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Socionomexamen eller beteendevetenskaplig examen. Om du är beteendevetare behöver du ha läst minst 15 hp socialt arbete, 7,5 hp psykologi samt 7,5 hp socialrätt/förvaltningsrätt. Alternativt har du pågående utbildning.
• Förmåga att uttrycka dig väl i svenska, både i tal och skrift.
• Goda IT-kunskaper.
Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av:
• Socialt arbete inom individ- och familjeomsorgen, till exempel inom myndighetsutövning och/eller på utförarsidan.
• Mottagningsarbetet inom socialförvaltning.
• Arbete med missbruk.
• Socialt förebyggande arbete .
• Att möta familjer med olika kulturella bakgrunder.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom socialförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning.
Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen.
Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.
Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats här:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.