OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av arbetsmiljö, arbetsliv och hälsa samt arbetslivsinriktad rehabilitering? Känner du ett engagemang för att bidra med utvecklingen av hållbara arbetsplatser? Har du erfarenhet av att arbeta konsultativt? Trivs du med att arbeta både självständigt och i samverkan med andra? Då är du välkommen att söka tjänsten hos oss på Företagshälsan!
Vi söker
Vi söker dig som är Socionom, Psykolog eller Beteendevetare med några års erfarenhet från yrket. Du har kunskaper avseende förebyggande hälsoinsatser i arbetslivet och kompetens att bedöma människors förmåga i olika arbetssituationer. Det är meriterande om du har specialistkompetens inom arbetsliv och hälsa, vidareutbildning inom hälsopsykologi eller arbetslivets psykologi. Om du har kompetens inom organisatorisk och social arbetsmiljö och arbetslivsinriktad rehabilitering är det även meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från företagshälsovård, konsultativt förhållningssätt och arbetsmiljöarbete.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är kommunikativ, serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Arbetet kräver att du kan arbeta strukturerat och är flexibel.
Det här får du arbeta med
Företagshälsan är Region Norrbottens interna företagshälsovård och utgör en opartisk stödjande expertresurs inom arbetsmiljö till Regionens chefer och medarbetare. Det övergripande syftet med arbetet är att stödja Regionens verksamheter att förebygga och undanröja hälsorisker samt skapa attraktiva och hållbara arbetsplatser. Företagshälsan har kompetens att beskriva sambanden mellan arbetsmiljö, organisation, produktivitet och hälsa samt utföra arbetslivsinriktad rehabilitering. Arbetet innebär hälsofrämjande, förebyggande och åtgärdande insatser på organisation- grupp och individnivå. På Företagshälsan arbetar professioner inom områdena medicin, teknisk arbetsmiljö, organisatorisk och social arbetsmiljö samt ergonomi. Gruppen består av 14 medarbetare.
På Företagshälsan arbetar du konsultativt utifrån din profession. Med din kompetens arbetar du för att stödja och bidra till utveckling inom organisatorisk och social arbetsmiljö och rehabilitering. Arbetet innebär självständigt arbete och arbete med andra yrkesprofessioner inom Företagshälsan samt även samverkan med andra stödfunktioner inom organisationen. Vid rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper då arbetet är kundorienterat.
Dina arbetsuppgifter är bland annat att utgöra ett samordnande stöd för arbetsgrupper för att skapa hälsosamma arbetsplatser. Arbetslivsinriktad rehab och tidig rehab med huvudfokus på psykisk ohälsa och stöd i det systematiska arbetsmiljöarbetet ingår i din roll. Rollen innebär även stöd vid organisatoriska och sociala frågor, arbetsmiljöutbildningar samt arbetsmiljöfokuserat chefsstöd. Placeringsort är Luleå med hela länet som arbetsområde.
Det här erbjuder vi dig
- Kontinuerlig kompetensutveckling
- Varierande arbetsuppgifter
- Möjlighet att utveckla metoder och processer
- Trevliga och kompetenta kollegor
- Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård
- Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag
- Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/
Information om tjänsten
Vi erbjuder en tillsvidaretjänst på heltid, arbetstiden är förlagd till dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Patrik Wallgren
Tuija Halonen
0923-76227
Nina Svallfors
Jenny Bågesund-Laurila
0980-730 72
Maria Asplund
092071472