Socionom, sk barnsekreterare

Arbetsbeskrivning

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.



ARBETSUPPGIFTER
Social-och arbetsförvaltningen i Partille består av två avdelningar med tre stycken underenheter på varje avdelning samt en administrativ enhet. Arbetsklimatet är mycket gott och Partille har en stabil ekonomi och är en trevlig kommun att arbeta i.
Familjehemsgruppen i Partille tillhör social-och arbetsförvaltningen och ligger under enheten familjeenheten vilken består av flera undergrupper såsom familjerätt, familjerådgivning, socionomen på familjecentralen och familjehemsgruppen. Sammalagt 12 medarbetare. För ytterligare information om vår arbetsplats och Partille kommun hänvisar vi till vår hemsida.
Arbetsbeskrivning:
Som barnsekreterare ingår du i familjehemsgruppen som består av tre stycken barnsekreterare och två stycken familjehemssekreterare samt en handledare för familjehemmen. Barnssekreterarnas arbetsuppgifter består i huvudsak av att följa upp de familjehemsplacerade barnen och samordna olika insatser kring dessa barn och deras familjer. Handläggningen består av utredningar, överväganden och omprövningar enligt SOL och LVU. Vi har BBIC licens och arbetar enligt BBIC som metod. Barnsekreterarna arbetar i nära samarbete med familjehemssekreterarna samt har också ett nära samarbete med enheten för barn och unga myndighet samt enheten för förvaltningens öppenvård för barn och unga.
Vi ser gärna att du som söker är en flexibel person som tycker om att arbeta när det är” högt i tak” och ser fördelar att samarbeta med andra och är införstådd med att det ingår en hel del resor i arbetet.
Som socialsekreterare i Partille kommun erhåller du kontinuerlig processhandledning. Du erhåller också kontinuerligt stöd och metodhandledning av närmsta enhetschef.
Vi söker nu en vikarierande barnsekreterare fr o m 1 juni 2014 och ca ett år framåt på grund av en föräldraledighet.


KVALIFIKATIONER
Socionomexamen. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, är förtrogen med gällande lagstiftning och har arbetat med myndighetsutövning på barn och unga. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med familjehemsvård och socialtjänstens ansvar vad gäller familjehemsplacerade barn. Det krävs att du har körkort för bil.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen Partille
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-06-01 eller enligt överenskommelse, upphör: 2015-05-31
  • Publicerat: 17 januari 2014

Besöksadress

Gamla Kronvägen 34 43382 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


Utvecklingsledare- omställning ny socialtjänstlag

14 november 2024

14 november 2024

Utredare med samordningsansvar

Utredare med samordningsansvar

14 november 2024

Familjehemskonsulent med arbetsledaransvar

Familjehemskonsulent med arbetsledaransvar

8 november 2024