OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut. Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära. Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se
Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare.
Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.
ARBETSUPPGIFTER
Individ- och familjeomsorgen i Lekebergs kommun är organiserade under Socialförvaltningen. Vi arbetar i två team, där vi nu söker medarbetare till teamet som har inriktning mot Vuxna.
Som socialsekreterare i vuxengruppen utreder du och fattar beslut om ekonomiskt bistånd. I uppdraget ingår även att utreda och fatta beslut utifrån ansökningar och anmälningar rörande missbruksproblematik samt våld i nära relation, men även Lag om vård av missbrukare i vissa fall, LVM.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• socionomutbildning
• kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska
• har körkort med behörighet B, körvana och kan/får köra bil
• har datorvana.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att handlägga ärenden inom:
• ekonomiskt bistånd
• missbruk- och beroendeproblematik
• hot och våld i nära relationer.
Du är noggrann i ditt arbete och tydlig i din kommunikation, både muntligt och skriftligt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.