OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.
Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.
Arbetsbeskrivning
Akutteamet är en nyinrättad del inom BUP som kommer att ansvara för akuta bedömningar och insatser. I teamet ingår utöver socionom även sjuksköterska, undersköterskor, psykolog och läkare. Placeringsort Falun men arbetsinsatser kan ske på andra orter i länet.
BUP Dalarna består av öppenvårdsmottagningar samt länsresurs med akutavdelning, familjeenhet och ätstörningsenhet samt kunskapscentrum som samtliga är underställda en gemensam verksamhetschef.
I samarbete med övriga teammedlemmar i akutteamet genomföra akuta bedömningar med barn, ungdomar och deras familjer som söker akut hjälp vid våra mottagningar. I arbetet ingår att tillsammans med barn, ungdomar, deras familjer och samverkansparter (såsom ex skola, socialtjänst).
Du har socionomexamen och erfarenhet av utrednings- och behandlingsarbete med barn, ungdomar och familjer, inom BUP eller socialtjänsten.
Psykoterapiutbildning och/eller annan lämplig vidareutbildning är meriterande.
Har du också ambitionen att fördjupa dina kunskaper och dela med dig, så kommer du att trivas hos oss.
Du bör ha god förmåga och erfarenhet av att samverka såväl internt som externt. Du har intresse för att delta i mottagningens utvecklingsarbete och har goda datorkunskaper. Stor vikt fästes vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. Körkort erfordras.
Tillgång till handledning och fortbildning erbjuds.
Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Stikå Mjöberg
0250-49 34 30
Pia Ohlsson
023-49 02 08
Mona Månsson
Elisabeth Grop Gyllenhak
0250-49 34 90
Kerstin Erlandsson
023-79 20 48
Margaretha Nordman
023-49 08 50
Eva Törnqvist
Karin Arvidsson
0250-493250
Helena Bevring
0250-493250
Margareta Nordman/Elisabet Norgren
023-49 08 50