OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skurups kommun, endast 25 minuter från centrala Malmö, ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan hav och ås och utgör en central plats i Öresundsregionen. Med ca 15 000 invånare har Skurup en mångfald av natur, kultur och näringsliv att erbjuda. I södra delen finns två av sydkustens bästa havsbad, småbåtshamnar, fiske, golfbana och ett äkta skånskt odlingslandskap. I den norra delen breder ett böljande kulturlandskap ut sig med inslag av bokskogar samt intressanta sevärdheter och fornminnen. Kombinera arbetsliv, familj och fritid i Skurup i Nils Holgerssons hembygd.
Vår organisation växer och vi behöver nya medarbetare.
Individ- och familjeomsorgen i kommunen består av all myndighetsutövning (SOL, LVU, LVM, LSS) gällande barn, ungdomar vuxna och äldre inklusive försörjningsstöd, stöd för vuxna med psykiska funktionshinder samt öppenvård för barn, unga och vuxna i olika former.
ARBETSUPPGIFTER
Är du kreativ, nyfiken, samarbetsvillig och inriktad på att lösa problem? Har du förmåga att sortera/prioritera vad som behöver göras både kortsiktigt och långsiktigt och göra bedömningar i skyndsamma ärenden?
Ja! Då är det ju dig vi söker!
Som handläggare utreder och bedömer du behov och resurser hos barn och deras familjer. Du kommer verkställa beslut om insatser och följa upp pågående insatser i de ärenden som ligger på din tjänst. Vi arbetar enligt BBIC (Barns Behov I Centrum). Vi strävar efter att ge familjer stöd i ett tidigt skede och så långt det är möjligt på hemmaplan. För att nå målet samverkar vi med andra resurser, t ex myndigheter och organisationer.
I arbetet som handläggare arbetar du i hela processen, vilket innebär utredning samt uppföljning av insatser enligt socialtjänstlagen och lagen om vård av unga (LVU).
Vi söker därför en socionom med erfarenhet av kvalificerat myndighetsarbete och ett stort intresse och engagemang att arbeta med utsatta barn och deras familjer. Vi ser att du har ett positivt förhållningssätt till nya arbetsmetoder och förmåga att på egen hand söka och ta till dig ny relevant kunskap inom området. Du deltar i verksamhetsutveckling och samarbetar med kollegor och chefer för att bidra till en välfungerande och bra verksamhet.
Du som medarbetare får en bra introduktion samt en nära arbetsledning. Vi eftersträvar god kvalité i vårt arbete och trivsel på arbetsplatsen.
Vi eftersträvar en verksamhet där brukarfokus, ansvar, samarbete och utveckling står i fokus. För utveckling och kvalitetssäkring ingår extern handledning.
Övrigt:
Körkort är ett krav
Rökfri arbetsplats
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, och minst tre års erfarenhet av utredningsarbete, en professionell hållning och positiv inställning. Eftersom du kommer att ha mycket kontakt med både familjer, kollegor och externa samarbetspartner är det viktigt med god samarbetsförmåga.
Övriga utbildningar som MI, våld i nära relationer, Signs of Safety med mera är meriterande
Som person är du trygg i dig själv, flexibel och ansvarsfull. Du har lätt för att skapa kontakter och samarbeta med såväl familjer som myndigheter och organisationer. Du är noggrann och strukturerad.
Du ska ha en god förmåga att uttrycka dig väl och lättförståeligt i både tal och skrift och du har god kunskap om Socialtjänstlagen och angränsande lagstiftningar.
Som vår nya kollega erbjuder vi dig:
- en stark teamkänsla
- stöttning och vägledning i det dagliga arbetet
- introduktion, Skurups kommun är med i Yrkesresan
- extern handledning,
- friskvård.
- flextid
I rekryteringsprocessen vill vi ta tillvara de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald kan tillföra våra verksamheter.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bitr. Verksamhetschef Drago Stojkovic-Stenberg
0411-536144
Akademikerförbundet, SSR Lena Fäldt
0411-536318
Bitr Verksamhetschef Drago Stojkovic-Stenberg
0411-53 61 44
Akademikerförbundet, SSR Lena Fäldt
0411-53 63 18
Drago Stojkovic-Stenberg Enhetschef
0411-53 61 44
IFO-Verksamhetschef Anne Larsson
0411-536202
Drago Stojkovic-Stenberg Enhetschef försörjnings
0411-536144
Anne Larsson Verksamhetschef IFO
0411-536202
Eva Svanström Enhetschef barn och unga
0411-536161
Enhetschef Drago Stojkovic-Stenberg
0411-536144