OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ett mång kulturellt företag som behöver en person som kan verksamheter som bedriver personlig assistans i enskild verksamhet samt hemtjänst i en enskild verksamhet.
I rollen kommer du handskas med myndigheter och sköta kontakten med dem. Du kommer att ha ett övergripande ansvar att kontrollera ett antal assistansuppdrag, där varje uppdrag omfattar brukaren och dennes assistenter. Du kommer jobba i nära samarbete med brukarna och dina uppgifter kommer bland annat bestå av rekrytering, utformning av insatsen, arbetsledning på distans och arbetsmiljöarbete.
Eftersom vi finns på olika orter där brukarna finns på flera olika orter i landet kommer arbetet ibland att innebära en del resor.
Läs vidare och ansök om du:
Har tidigare erfarenhet av en administrativ roll, har haft tillstånd stående på ditt namn ifrån IVO.
Har tidigare erfarenhet av personlig assistans, och av hemtjänst av privat utförare.
Är bekant med LSS och SoL.
Har några års erfarenhet av en liknande roll
Talar arabiska
Har goda kunskaper i svenska, såväl i skrift som i tal
Har B-körkort
Du ska vara utbildad socionom.
I ditt arbete kommer du möta många människor och det är därför viktigt att du är bra på att skapa och vårda relationer, att du kan uttrycka dig tydligt och respektfullt samt att du är mån om att vara professionell i alla lägen. Du behöver trivas i ett förhållandevis lugnt tempo med återkommande arbetsuppgifter samtidigt som du behöver ha en extra växel att lägga i när det behövs. I gengäld kan vi erbjuda dig en arbetsplats som du kommer att trivas i.
Tjänsten är en provanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.