OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om SOS International
SOS International, Healthcare, arbetar inom Norden med att leverera hälso- och sjukvårdstjänster till bland annat försäkringsbolag och större företag.
På vår mottagning i centrala Göteborg arbetar vi med vårdförmedling, bedömning, behandling, rådgivning samt personalvårdsstöd, där klienter med olika typer av försäkringar och avtal får hjälp antingen av oss på plats eller av specialister i vårt landsomfattande nätverk.
Hörnstenen i allt vårt arbete är hög sakkunskap och tillgänglighet, att erbjuda den optimala hjälpen vid alla kontakter och att såväl våra klienter som kunder skall vara nöjda med våra insatser.
Vi är i ett expansivt skede och söker nu fler nya medarbetare till vår Healthcareenhet.
Innehåll i tjänsten
Du arbetar i ett call-center som rådgivare med att besvara, registrera och hantera ärenden. Tillsammans med arbetskamraterna samordnar du ärenden som kommer in, i huvudsak via telefon men även via mejl och post. Arbetet innebär att kunna ha ett stort antal samtal per dag med klienter som har olika behov och olika typer av försäkringar eller avtal med oss. Man behöver snabbt kunna bilda sig en uppfattning om klientens problematik och frågeställning och slussa till rätt resurs. Det kan innebära bokning ut i nätverk, till våra egna psykologer, ombokningar eller att du själv tar hand om ärendet för kortare psykosocial rådgivning. I de rådgivande kontakterna är fokus på punktinsatser där du vägleder och råder klienten i allt från enklare socialjuridiska och ekonomiska frågor, krisstöd, stödjande samtal till råd och stöd till chefer och medarbetare. Arbetet har ett starkt administrativt inslag i form av ärendeupprättning med mera.
Krav och kvalifikationer
För den är tjänsten ser vi att du är socionom eller har annan kompetens som bedöms likvärdig. Det är lämpligt med bred erfarenhet från till exempel socialtjänstarbete eller personalvårdstjänster. En mycket god datavana och gärna erfarenhet av att arbeta telefonbaserat ser vi som meriterande även om det inte är ett krav. Du behöver ha en god administrativ förmåga och kunna hantera att många saker sker samtidigt. Flexibilitet och personlig lämplighet värderas mycket högt.
Omfattning
Hel- eller deltid 75-100%.
Önskvärd start: snarast.
Arbetsplats SOS International, Järnvågsgatan 3, Göteborg
Kontakt för frågor
Helena Neikter, Teamledare och psykolog, SOS International, tel. +4673 866 14 65.
Ansökningarna kommer att värderas efter hand som de kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så dröj inte för länge om du känner att detta är intressant.
We help people on behalf of our customers
SOS International is the leading assistance organisation in the Nordic region. From emergency centres in Denmark, Sweden, Norway and Finland, SOS International provides acute personal assistance all over the world 24/7/365. SOS International offers a wide range of solutions in the form of worldwide medical and travel assistance, roadside and healthcare solutions.
Our competent work force of more than 1200 employees represents 30 nationalities work out of our five Nordic offices to meet our clients’ needs within guaranteed efficiency, performance and cost targets every day.
SOS International is owned by 16 of the largest insurance companies in Scandinavia. We are an ISO-certified (9001 Quality Management System and 27001 Information Security Management System) neutral outsourcing partner securing the value chain on behalf of our customers as a trusted partner to provide the optimal end-user experience taking the total cost for our customers into account.
Find out more on our website: www.sos.eu
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Markelund
Helena Lindberg