OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och vi har i dag cirka 44 000 invånare. Förvaltningens 2 200 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.
ARBETSUPPGIFTER
ViCan-teamet är en av verksamheterna inom Arbetsmarknadsenheten i Lundby som samtidigt
tillhör en av verksamheterna inom Samordningsförbundet Hisingen (Delta).
ViCan-teamet är ett tvärprofessionellt och tvärsektoriellt team bestående av personal från Arbetsförmedlingen och Stadsdelsförvaltningen.
Målgruppen för ViCan-teamet är Hisingsbor i åldern 18-64 år som är i behov av fördjupad utredning och bedömning av arbetsförmåga samt arbetsrehabilitering och arbetsträning.
I ViCan-teamet genomförs 8 veckors utredning i daglig aktivitet, för att få en helhetsbild av individens psykosociala situation, arbetsförmåga och kunskapsnivå. Tiden i ViCan-teamet skall utmynna i en sammanfattande skriftlig bedömning av individens förutsättningar till arbete och en handlingsplan. Därefter kan även praktik att erbjudas.
I uppdraget för verksamheten ingår även att identifiera vilka insatser som behövs för att individen
ska kunna gå vidare i sin process mot egen försörjning. Insatserna skall också leda till minskad
passivitet, ökat självförtroende och självinsikt för deltagarna.
Arbetsuppgifter:
• Ansvara för den psykosociala utredningen
• Ansvara för att skriftligen sammanställa teamets dokumentation avseende
bedömning av arbetsförmågan
• Att vara mötesordförande vid genomgångar av egna ärenden
• Medverka utifrån sitt kompetensområde i arbetsförmågebedömningar
samt planering av insatser efter avslutad kartläggning
• Att hålla i uppföljningsmöten med deltagare och remittenter
• Ansvara för informationsmöten inför inskrivning av nya deltagare
• Kontakt med remittenterna
• Bidra med kunskap i teamets metodutveckling.
KVALIFIKATIONER
Socionomexamen är ett krav. Steg 1 utbildning i psykoterapi eller MI-utbildning är en merit.
Du ska ha erfarenhet av arbete med arbetslösa personer med olika former av funktionshinder.
Du behöver ha en god förmåga att uppfatta detaljer såväl som helheten. Det är viktigt att du tycker om att möta och arbeta med människor i socialt utsatta situationer. Du bör ha lätt för att skapa kontakt och förtroendefulla möten med individerna i samtal samt ha en empatisk förmåga. Du bör också ha utredningsvana och ha lätt för att utrycka dig väl i tal och skrift.
Vi har önskan om att du har vana att arbeta i team, samtidigt som du är van att arbeta självständigt.
Som person vill vi att du är ansvarstagande, engagerad, analytisk, flexibel och har bra självkännedom.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en framgångsfaktor för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.
Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Karlson Hedlin, Rektor
070-370 79 23
Lars Smith, Lärarnas Riksförbund
070-780 79 66
Anders Rohman, Lärarförbundet
031-701 55 00
Ann-Christin Barsjö, Rektor
070-556 73 39
Cecilia Molander Jarlöv, Intendent
072-516 44 37
Maria Wall, Enhetschef
031-366 74 12
Gunilla Larsson, Enhetschef
031-366 74 23
Kommunal
031-22 48 17
Malin Johansson, Enhetschef
031-366 74 94
Karin Johansson, Enhetschef
031-366 74 16