OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Socialförvaltningen har satsat offensivt för att möta nya utmaningar.
Vi arbetar nu aktivt med att få stabilitet och skapa goda förutsättningar för att tillsammans utveckla det sociala arbetet.
Vi har 3 sakkunnig socialsekreterare som bl.a. är ett stöd i introduktion och utvecklande av metoder.
Dialogen och besluten finns nära dig som socialsekreterare. Våra sektionschefer har hög delegation, budget, personal och arbetsmiljöansvar.
I teamen finns tillgång till administrativt stöd för att avlasta socialsekreterarna i det vardagliga arbetet.
Vi söker nu fler medarbetare till våra team, där du alltid har en kollega!
ARBETSUPPGIFTER
Du utreder barnets/den unges behov, föreslår/beviljar insatser samt följer upp och utvärderar dessa insatser.
Du har ett nära samarbete med barnet/den unge, föräldrarna och privat nätverk
Du har ett nära samarbete med kolleger i andra delar av vår organisation t.ex. vår familjebehandlingsenhet
Du har ett nära samarbete med andra professionella nätverk runt barnet och ibland även externa vårdgivare
Du är delaktig i att utveckla teamet som består av 8-10 kolleger
Du utvecklar, i ditt dagliga arbete tillsammans med dina kolleger, arbetssätt och metoder som ger nytta och begriplighet
Du arbetar utifrån, BBiC där utvecklandet av utredningar och uppföljning är viktiga delar.
KVALIFIKATIONER
Vi förutsätter att du har:
•socionomexamen
•förmåga att skapa delaktighet för barn och unga och familjer
•lätt för att samarbeta prestigelöst med fokus på nyttan för barnet/den unge
•förmåga att vara tydlig och respektfull
•lockas av att arbeta analytiskt, reflekterande samt processinriktat
•lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och kan arbeta med deadlines
•erfarenhet av myndighetsutövning och socialt förändringsarbete inom socialtjänst
•B-körkort och kör bil
ÖVRIGT
Vi erbjuder Dig:
•70 kompetenta och trevliga kolleger på enheten
•Introduktion, metodstöd och reflektionsmöjligheter utifrån dina behov
•Extern handledning
•Subventionerad friskvård och andra förmåner via vår Förmånsportal Fördel Helsingborg.
•Tillgång till gymlokal på arbetsplatsen med träningsmaskiner, bastu, ljusterapirum, massagestol m.m.
Vi ser fram emot att få träffa dig och kommer att kalla till intervjuer löpande. Så sök redan idag!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Enhetschef Jessica Granquist
042-10 65 51
Tf Enhetschef Maria Lind
042-107355
Enhetschef Anne Larsson
042-10 59 33
Biträdande enhetschef Kristina Lembke
042-10 67 87
DYNAMIS
042-106418/106449
Enhetschef Pia Hansson
042-10 34 98
Bitr. Enhetschef Petra Nilsson
042-10 46 63
Bitr. Enhetschef Susanne Johansson
042-10 73 56
Bitr. Enhetschef Sigbritt Arwidson
042-10 44 86
Enhetschef Lisbeth Davidsson
042-10 65 34