OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.
I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.
ARBETSUPPGIFTER
Trivs du med att arbeta i dynamiska processer där den ena dagen inte är den andra lik? Gillar du att tillhöra ett tvärprofessionellt psykiatriskt team och arbeta uppsökande dvs. möta personer där de befinner sig och på deras egna villkor?
Då har du hittat rätt!
Mobila fältteamet arbetar uppsökande och integrerat, dvs, kommun och psykiatri/sjukvård tillsammans, där både socionomer, läkare och sjuksköterskor ingår i teamet.
I din roll som fältsekreterare:
- bidrar du med din yrkesspecifik kompetens till den gemensamma bedömningen i teamet.
- bidrar till kunskapsutbyte internt samt verkar för ett integrerat arbetssätt.
- ansvarar för att motivera klienter till att ta emot stöd och se till att aktuella kontakter från socialtjänsten initieras och samordnas med sjukvårdens initierade kontakter.
Om detta verkar intressant är du välkommen att skicka en ansökan så berättar vi mer om uppdraget och arbetsplatsen.
KVALIFIKATIONER
Tjänsten kräver socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver även ha erfarenhet av arbete inom socialtjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning.
Som person kan du på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.
Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.
Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
ÖVRIGT
Intervjuerna sker i vecka 2