OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För att höja kvalitén på familjehemsvården inom Östersunds Kommun och för att bättre möta behovet av stöd och handledning till familjehem i vissa pågående placeringar tillsätter nu Socialförvaltningen på försök en familjehemskonsult under 6 månader.
Som familjehemskonsult har du din anställningstillhörighet i Familjehemsteamet. Familjehemsteamet består av 13 tjänster fördelat på socialsekreterare och familjehemssekreterare. I teamet handläggs all myndighetsutövning i pågående familjehemsplaceringar samt ger stöd till familjehem i placeringen. I teamet ingår även utredning, rekrytering och utbildning av familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner.
Arbetsuppgifter
Familjehemskonsulten handleder och har regelbunden kontakt med familjehemmet och barnet/ungdomen i samarbete med socialsekreterare och familjehemssekreterare i pågående familjehemsplaceringar. Arbetet är sjävständigt med flexibla arbetstider.
Kvalifikationer
Socionomexamen med lång erfarenhet inom socialtjänst och av familjearbete. Meriterande är om du har efarenhet av nätverksarbete och samverkat med skola i tidigare yrkesutövning.
Det krävs att du är entusiastisk och utåtriktad, gärna flexibel och effektiv men framför allt har bra samarbetsförmåga. Vi vill att du är tydlig som person med en helhetssyn och kunskaper av att föra samtal i olika sammanhang.
För tjänsten behövs B-körkort.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare.