Söder & Co söker inköpare till Mobitec AB i Herrljunga

Arbetsbeskrivning

Om oss

Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Om företaget

Mobitec - A world of signs
Mobitec är världsledande inom design och produktion av system för passagerarinformation på bussar och rälsbundna fordon.
Företaget grundades 1987 och etablerade sig snabbt i Skandinavien. Idag är Mobitec världsledande och förser den globala marknaden med produkter från sina tre produktionsanläggningar. Under företagets jubileumsår 2012 kunde vi med stolthet blicka tillbaka på 25 år av framgångsrika affärer. Sedan 2012 tillhör företaget Luminator Technology Group.
Läs gärna mer på www.mobitec.eu


Dina arbetsuppgifter

Söder & Co söker nu en inköpare till Mobitec AB i Herrljunga. Som inköpare kommer du att ha breda arbetsuppgifter som innefattar bland annat övergripande leveransansvar gällande leveransbevakning, reklamationer samt medverka i kund- och leverantörsmöten. Du kommer att ha självständigt ansvar för planering, materialförsörjning och prognosansvar för leveranser. Du kommer att ha ett visst faktureringsansvar och delta i större prisförhandlingar samt medverka i inventering och lageroptimering. Gemensamt kommer du och din närmaste chef planera och styra verksamheten mot uppsatta mål samt aktivt jobba med ett utvecklingsarbete.

Din profil

Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av inköpsarbete. Meriterande är om du tidigare har ledarskaps erfarenheter och jobbat i en internationell miljö. Vi ser gärna att du har goda kunskaper gällande LEAN-production. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i affärssystemet GARP.
Du skall kunna flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du talar tyska och/eller Polska då en del kommunikation i arbetet genomförs med dessa länder.
Körkort B är ett krav då vissa resor förekommer.
Vi söker dig som är positiv, driven och flexibel som har ett öga för effektivitet och förbättringar.

Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Richard Thomson
0322-666867
Anders Löfgren
0322-666866
Anders Löfgren
0322-666862
Linda Nydenfeldt
0322-666866
Richard Thomson

Gabrielle Erixon
0322-669669
Richard Thomson
0322-66 68 67
Richard Thomson
0322666867
Fredrik Halvarsson
0763-202750
Fredrik Halvarsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: S&C Bemanning i Vårgårda AB Vårgårda
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 21 oktober 2016

Besöksadress

Wallentinsvägen 8, Vårgårda
None

Postadress

Wallentinsvägen 8
Vårgårda, 44737

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024