OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Södersjukhuset söker en ny chef till den nyinrättade sektionen Inköp och avtal som ska ersätta vår nuvarande chef som ska gå i pension under våren 2021.
Inköp och avtal är en av nio sektioner under Sjukhusservice. Sektionen erbjuder ett kontinuerligt och kvalificerat stöd till sjukhusets verksamhetsområden, ledning och de administrativa staberna. Som chef för sektionen ingår du i Sjukhusservice ledningsgrupp.
Sektionen består idag av åtta personer vars uppdrag är att stödja sjukhuset med frågor som rör inköp, upphandling, inköpslogistik och avtalsuppföljning.
Arbetsuppgifter
Chefen för Inköp och avtal har uppdraget att leda och utveckla verksamheten och dess medarbetare. Du har budgetansvar och ska företräda sektionen internt och externt.
Du kommer att ha ett nära samarbete med Region Stockholms upphandlingsavdelning och delta på kontinuerliga möten med övriga inköpsansvariga inom regionen.
Regionens arbete med ett kategoristyrt arbetssätt pågår och där kommer du att vara delaktig. Södersjukhusets inköpsbehov styr sektionens arbete, vilket innebär att du kommer att leda arbetet med inköp inom diverse olika områden.
I rollen ingår bland annat:
Att vara inköpsansvarig och kontaktperson för Södersjukhuset gentemot regionens centrala upphandlingsavdelning.
Att delta i arbetet med koncernsamordnad upphandling där sådan är fördelaktig.
Att leda arbetet med att utveckla verksamhetens servicetjänster och kundfokus.
Att bistå med hjälp vid avtalstolkningar.
Att utveckla modeller och metoder för upphandling inom Södersjukhuset.
Att leda arbetet med mallar som är kopplade till inköpsområdet.
Att stödja medarbetarna i arbetet att genomföra upphandling av ramavtal och förnyade konkurrensutsättningar inom ramavtal.
Att delta i arbetet med att ta fram utbildningsmaterial och utbilda sjukhusets personal i organisationen inom inköpsområdet
Att delta på affärsmöten och uppföljningsmöten med leverantörer.
Att leda sektionens verksamhetsplanering.
Att vid behov medverka i olika projekt och nätverk.
Anställningsform
Tillsvidareanställning heltid 39,50 tim/vecka. Södersjukhuset tillämpar tidsbegränsat chefskap i kombination med tillsvidareanställning inom det egna kompetensområdet.
Kvalifikationer
Du har en akademisk examen inom ekonomi, juridik eller motsvarande kunskaper som bedöms likvärdiga. Du har mycket god kunskap inom LOU och praktisk tillämpning av regelverket i en utförare eller arbetsledande roll. Du skriver och talar svenska och engelska obehindrat.
Du ska vara en erfaren och engagerad ledare som brinner för att utveckla såväl organisationen som dina medarbetare.
Du är även prestigelös i ditt sätt att arbeta, tillgänglig för dina medarbetare och är inte rädd för att fatta beslut i det dagliga arbetet. Du har också en god samarbetsförmåga och är pedagogisk i ditt sätt att kommunicera.
Meriterande om du har erfarenhet av upphandlingsverktyg och av att strukturera arbetet kring inköps- och upphandlingsdokumentation, avtalsarbete och uppföljning.
Information om tjänsten lämnas av: Lena Lundin, servicedirektör tel 08-616 17 90 eller via mail: lena.lundin@sll.se
Fackliga företrädare:
Vision Anette Sjöstrand tel 08-616 11 09
SACO Sverker Forsberg mail: sverker.forsberg@sll.se
Vårdförbundet Centra Söder tel 070-484 33 10
Kommunal exp Södersjukhuset tel 08-616 16 83
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Winemar
Annelie Moquist
08-616 44 04
Maria Anckers
072–5993622
Margareta Hansell
Christina Otterstam
Vårdenhetschef Margareta Boström
08-616 2270
Birgitta Milton
072-5993845
Annelie Moquist
Azra Vrazalica
08-616 37 75
Karin Molander