Södertörns tingsrätt söker HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Är du en person som bidrar till en bra och positiv arbetsmiljö och vill arbeta med HR-frågor i en spännande och händelserik organisation? Då är det här tjänsten för dig!

Södertörns tingsrätt är en av landets största tingsrätter med ca 230 medarbetare. Tingsrätten är en öppen, modern och utvecklingsinriktad domstol med engagerade medarbetare, som deltar aktivt i utformningen av tingsrättens mål och visioner samt i kvalitetsarbetet. Verksamheten kännetecknas av hög kvalitet, enhetlighet och snabb handläggning, vilket möjliggörs genom ett gott samarbete mellan medarbetare, oavsett yrkesroll och organisatorisk tillhörighet. Alla på domstolen bemöts vänligt och med respekt och tingsrätten verkar för att det ska finnas goda möjligheter att förena arbete med privatliv.

Tingsrätten är indelad i sex dömande avdelningar och en administrativ avdelning. Den administrativa avdelningen ansvarar för personal-, ekonomi-, arkiv-, IT- och servicefrågor. Som HR-administratör kommer du att ha ett tätt samarbete med tingsrättens HR-specialister och rapportera till den administrativa direktören.

ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare på Södertörns tingsrätt erbjuds du varierande och utvecklande arbetsuppgifter i en viktig och spännande verksamhet.

I din roll kommer du att ge support och stöd till tingsrättens medarbetare i HR-frågor. Arbetet kommer att ske i tätt samarbete med tingsrättens HR-specialister och tillsammans med dessa utveckla och uppdatera HR-processer och policys. Du kommer att delta i processerna attrahera, rekrytera, anställa och avsluta personal. Utöver detta ingår löpande löneadministration samt annan administration. Du kommer även att ingå i ett regionalt nätverk för HR-frågor tillsammans med HR-personal från de fem tingsrätterna i Stockholmsregionen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen inom HR-området eller minst ett års dokumenterad erfarenhet av personaladministrativt arbete. Tidigare erfarenhet från administrativt arbete inom offentlig verksamhet kan vara meriterande.

Som person planerar, organiserar och prioriterar du ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är van att ta initiativ och driva på förändringar. Du har en utpräglad känsla för service och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. För att trivas i rollen behöver du ha ett flexibelt förhållningssätt och ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samt förmåga att analysera och lösa problem. Som person är du lugn och stabil och har god samarbetsförmåga.

Du är en van datoranvändare med god kompetens i Officepaketet. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vänligen bifoga examensbevis och/eller tjänstgöringsbetyg/intyg från tidigare relevant utbildning/anställning.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

UNIK resurs China Platou, 070-730 58 98
Ledig v. 26 & 27, samtal hänvisas till Stefan
UNIK resurs Stefan Bölin, 076-778 15 01

Personalspecialist Therése Samuelsson
08-561 660 08
Rekryteringskonsult, Poolia Ingela Johansson

Administrativ direktör Marcus Isgren
08-561 660 02
HR-specialist Therése Samuelsson
08-561 660 08
HR-specialist Agneta Duvenius
08-561 660 17
Service- och säkerhetschef Åsa Sandström
08-561 661 43
Administrativ direktör Marcus Isgren
08-561 660 02
HR-specialist Jenny Wingren
08-561 660 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveriges Domstolar, Södertörns tingsrätt
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning. Vänligen ange löneanspråk i ansökan.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: Visstidsanställning på ca 12 månader, eventuellt längre.
  • Publicerat: 15 september 2016

Besöksadress

Björnkullavägen 5 A
None

Postadress

Kyrkogatan 34
Jönköping, 55181

Liknande jobb


27 november 2024

Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024