Södra Bohusläns Räddningstjänstförbund söker Administratör

Södra Bohusläns Räddningstjänstförbund söker Administratör

Arbetsbeskrivning

Södra Bohusläns Räddningstjänstförbund SBRF är ett räddningstjänstförbund för kommunerna Lilla Edet, Tjörn och Stenungsund.

Vårt uppdrag är att förebygga olyckor och att snabbt och effektivt genomföra olika typer av räddningsinsatser. Vi arbetar också med utbildning, information och rådgivning, samhällsplanering, tillsyn av brandskydd och tillstånd för brandfarliga och explosiva varor. Inom vårt område bor ca 57 000 invånare och det finns fyra brandstationer och fyra räddningsvärn.

Vår vision är ett tryggt och säkert samhälle för alla. Målen för vår verksamhet är färre skador och ökad trygghet för våra invånare, vårt säte finns i Stenungsund.

Besök oss på: http://www.sbrf.se

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du att vara administrativt stöd inom organisationen där du bland annat kommer att arbeta med anställningsavtal, on-/off boarding, policys och rutiner, stöttning av det operativa HR-arbetet, upprättande av protokoll, fakturahantering, diarieföring, bokningar, arkivering samt framtagande av statistik och mötesanteckningar ingår i arbetsuppgifterna. Egna projekt kan förekomma. Du rapporterar direkt till Biträdande Förbundsdirektör.

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning dagtid under 2022.
Omfattning: Heltid 100%

KVALIFIKATIONER
Minst gymnasiekompetens. Vi förutsätter att du har god IT-kompetens och vi ser det som en självklarhet att du utan problem behärskar Office-programmen så som Word, Excel och Office 365. Förmågan att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du strukturerad, har bra ordning och reda med en väl utvecklad administrativ förmåga. Du är flexibel och har lätt att axla nya uppgifter och är självgående i ditt arbete. Arbetet som administratör är en servicefunktion vilket ställer krav på att du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga samt har lätt för att bygga goda relationer.

Eftersom rollen är omväxlande så behöver du även kunna skifta fokus och arbeta i parallella processer.

Stämmer ovanstående in på dig? Då kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.

Meriterande:
Utbildning inom Ekonomi, HR eller Administration.
Erfarenhet från Räddningstjänst och modulsystemet Daedalos. Meriterande är även om du tidigare arbetat i ekonomisystemet Agresso och personaladministrativa systemet Personec.

ÖVRIGT
För att spegla samhället arbetar vi aktivt mot att ha en integrerad mångfald och jämställdhet i hela vår organisation, för att klara detta måste vi bland annat öka andelen kvinnor och medarbetare med olika etniska bakgrunder. Vi ser detta som en självklar del i och en förutsättning för att lyckas i arbetet med att förebygga olyckor och för att kunna genomföra insatser på ett effektivare sätt.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024