OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi nu en Software Asset Manager.
Vår kund är ett kompetenscenter som levererar generiska och skalbara tjänster och möjligheter till många av företagen i Europa. Inom relevant avdelning levererar de IT Asset Management-tjänster till dessa företag. För närvarande har de ett stort intag av nya kunder och tjänster och söker därför en Software Asset Manager för att utöka sitt team.
Software Asset Manager kommer att ansvara för att säkerställa att mjukvara, även i tider av förändring, används i enlighet med gällande avtal genom att samarbeta med företag, intern IT, licensgivare och andra externa partners. Detta kan innefatta omförhandling av användarrättigheter för programvara, överföring av avtal mellan enheter och att kommunicera till intressenter hur programvara tillåts användas. Förmågan att hantera flera intressenter och deadlines, prioritera under press och upprätthålla en hög kvalitet och kommunikation, är nyckeln.
Vår kund betraktar nedan ansvar och uppgifter som en gemensam insats tillsammans med övriga teammedlemmar.
Ansvar och mål
Hantera leverantörer för att få ut maximalt möjligt värde från ett avtalsarrangemang genom styrning och relationsbyggande
Intern hantering av intressenter, inklusive affärsfunktioner, IT-produktteam, inköp, juridik, säkerhet, externa partners och leverantörer
Ge juridiska, tekniska och finansiella insikter om programvaran licensavtal till alla intressenter
Stödja leverantörsval och RFI/RFQ-processer vid sidan av inköp, förhandling av villkor
Tillsammans med resten av teamet driva utvecklingen av Software Asset Management-processerna och licenshanteringssystemen
Rapportera till chefen för avdelning
Kompetens
Omfattande arbetserfarenhet av Software Asset Management
Utmärkt muntlig, skriftlig och kommunikationsförmåga och förmåga att interagera med en global grupp av IT- och affärsmän
Erfarenhet av tolkning av villkor och villkor för mjukvarulicens
God leverantörsrelation- och förhandlingsförmåga
Erfarenhet av en eller flera SAM-lösningar (helst OpenIT)
Erfarenhet i att hantera flera intressenter
Pragmatisk, noggrann, analytisk, strukturerad och effektiv
Självmotiverad med en "kan-göra"-attityd och en passion för kund-glädje
Kan påverka kollegor att anpassa sig till SAM-processer
Om oss
Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet med start i början på januari 2023. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund. Anställningen är heltid, tillsvidare och arbetet är förlagd på dagtid.
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.