OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och forma framtiden för intralogistik genom att införa en era av robot- och datadrivna automatiserade lösningar? Bli en del av vårt team och förverkliga dina idéer! Som SW Project Manager får du vara med och driva fram lösningar som kommer att förändra framtiden. Vi ger dig en unik möjlighet att arbeta i en global organisation inom automatiserade logistiklösningar med kunder över hela världen. Välkommen med din ansökan.
Din vardag
Som SW Project Manager kommer du tillhöra vårt team inom Delivery och arbeta med att leda våra mjukvaruprojekt. Till kundkretsen hör några av världens största och mest spännande varumärken. Vårt gemensamma mål är att revolutionera intralogistiken på ett smart sätt och med nya angreppssätt. Med flexibla robotbaserade och datastödda automationslösningar effektiviserar vi försörjningskedjan och driver på industrin.
Vår verksamhet präglas av samarbete, kompetens, åtagande och klarhet; och hos oss får du inte bara arbeta med spännande kunder, utan också med kompetenta och stöttande kollegor. Du får en omväxlande vardag och våra projekt kan variera både i komplexitet, storlek och i tid, men där målet alltid är att leverera överenskommet slutresultat. Du arbetar med hela projektets livscykel; planering, genomförande/implementering till avslut. Vi arbetar utifrån ett agilt arbetssätt och i rollen förväntas du:
- Lägga upp projektplaner där du planerar tidsramen samt hur mycket resurser som behövs i projekten. Du tilldelar uppgifter till teamet och utvecklar kontrollpunkter för framsteg genom hela livscykeln för mjukvaran
- Hantera projektfrågor, risker och antaganden genom regelbunden rapportering och kommunikation av projektförloppet
- Hålla regelbundna möten/genomgångar med kunder efter behov, inklusive granskningar efter implementeringen.
- Kontrollera kostnaderna för att säkerställa att projekten hålls inom budgeten.
- Se till att eventuella ändringar inom projektet hanteras korrekt under projektets livscykel och lösa eventuella problem som stör projektets framsteg.
- Besöka våra kunders siter
Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av kundansvar och projektledning inom mjukvaruutveckling, både små och stora projekt. Du har grundläggande teknisk kunskap och systemförståelse, men framför allt ett intresse för teknik och innovation. Erfarenhet av agil arbetsmetod är meriterande. Vidare talar/skriver du obehindrat i svenska och engelska.
Ditt ledarskap kännetecknas av att ta ansvar, skapa struktur och nå målen, men även förmågan att vara lyhörd samt engagera och motivera kollegorna i din projektgrupp. Du är en teamplayer och har en stark vilja att dela med dig av dina kunskaper till andra samt att lyssna och lära. Vi har en affärsmässig och kundorienterad attityd, som förutsätter en god kommunikativ förmåga. Vidare har du en fallenhet för att prioritera samtidigt som du har en utvecklad problemlösningsförmåga.
Vi erbjuder
På Swisslog börjar allt med dig. Din drivkraft, din kompetens, dina kunskaper och förmågor. Vi erbjuder möjligheten att växa och utvecklas varje dag i en internationell miljö. Vi värdesätter jämställdhet och vi är stolta över vår breda mångfald. Hos oss behöver man inte passa in i en och samma mall. Vi har också bra förmåner för våra anställda.
Vill du veta mer?
Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Johanna Värmfors på johanna.varmfors@nexergroup.com alternativt +46 730 82 12 30.