OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta som operativ inköpare hos en av våra stora kunder i Sala. Vår kund är en global leverantör av lösningar, anläggningar och tjänster för berg- och mineralbearbetning.
Ort: Sala
Start: Omgående
Uppdrag: Långsiktigt konsultuppdrag
Om rollen
Enheten i Sala arbetar med internationella projekt inom mineralberedningssystem och har produktansvaret inom produktlinjerna, processmaskiner och slurrypumpar.
Den här rollen sker en daglig kontakt med leverantörer och det är därför viktigt att du har god kommunikationsförmåga. Det krävs att du är på plats 2 dgr i veckan, resten av tiden går att arbeta hemifrån om man själv önskar det.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
- Skapa inköpsordrar i SAP
- Övervaka orderbekräftelser
- Bevaka orderstatus
- Följa upp att ledtider och priser
- Skicka ut offertförfrågningar
Om dig
Vi söker dig har en utbildning eller erfarenhet inom inköp och/eller logistik. Du får gärna vara relativt nyexaminerad men med någon form av arbetslivserfarenhet från inköp/logistik eller planering. Som person är du driven, hungrig och framåt. Dina IT-kunskaper är goda. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i SAP är detta starkt meriterande. Du hanterar svenska och engelska väl i tal och skrift.
För att trivas och passa i rollen som konsult är dina mest framträdande egenskaper; social, ansvarsfull, strukturerad, positiv och lösningsorienterad.
* Erfarenhet av inköpsarbete/projektledning
* SAP
* Utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på både svenska och engelska
* Välorganiserad i ditt arbete
* Breda IT kunskaper
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta vår kandidatansvariga Jenny Smith på jenny.smith@jeffersonwells.se