OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Umeå, Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du varje dag bidrar till att min Mamma kan leva ett så självständigt och aktivt liv som möjligt? Då tycker jag du ska läsa vidare.
Jag söker personliga assistenter till min Mamma. Här jobbar man oftast självständigt, innebär stort ansvar, med stöd av chefer och kollegor så klart, vi har också regelbundna personalmöten.
Här blir du en del av en arbetsgrupp som kännetecknas av framåtanda och alltid strävar efter att utvecklas i positiv riktning. Vårt arbete präglas av respekt, öppenhet, stolthet och engagemang, och en gemensam strävan efter att skapa så bra villkor som möjligt för personer med funktionsnedsättningar.
Min mamma bor i Södertälje och hit tar man sig enkelt med kollektivtrafik.
Arbetsuppgifter
I ditt arbete som personlig assistent ingår att ge stöd i personlig omvårdnad och vardagliga sysslor i hemmet samt att följa med min Mamma på aktiviteter/ läkarbesök etc.
Samspelet är centralt i ditt arbete och kommunikation är ditt främsta arbetsredskap. Att lära sig förstå varandra på ett sätt som passar min mamma, då hon har Afasi.
Du jobbar mestadels ensam, hjälpmedel finns och viss dubbelbemanning utförs under dygnet. Arbetspassen är oftast dagpass 7.00-15.00, kvällspass 14.30-20.00 och nattpass 20.00-08.00, (vaken natt). Längre pass ibland på helger. Önskvärt att man framförallt kan arbeta dag o kvällspass.
Arbetsplatsen är i Södertälje- och bor du i Stockholm och kan tänka dig att pendla finns möjligheten till milersättning eller bidrag till pendel kort!
Din profil
Vi söker dig som tidigare har arbetat inom vården. Meriterande om du är utbildad undersköterska eller någon typ av omvårdnadsutbildning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Det är viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt som innebär att du ger ett gott bemötande samt har kunskap om och förståelse för brukarens behov, förutsättningar och önskemål.
Ingen dag är den andra lik och därför behöver du vara följsam och flexibel.
Då kommunikation och dokumentation är viktiga delar i ditt arbete ska du behärska svenska i tal och skrift.
Vid anställning kommer vi att begära ett registerutdrag från polisen.
Hör av dig vid frågor annars välkommen in med din ansökan, intro kan påbörjas snabbt till rätt person.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor