Söker du nya utmaningar inom försäkringsbranschen?

Arbetsbeskrivning

Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och idag är vi ett av Sveriges största försäkringsbolag. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Genom att erbjuda våra kunder service som avlastar hjälper vi till både när olyckan är framme, men också när inget har hänt. Trygg-Hansa finns där i vått och torrt.
Trygg-Hansa har runt 1700 medarbetare på 30 orter i landet och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se, www.facebook.com/trygghansa eller Linkedin.se.



Arbetsbeskrivning
Söker du nya utmaningar inom försäkringsbranschen?

När du växer, växer Trygg-Hansa med dig
Vill du bli vår samarbetspartner samtidigt som du driver ditt egna företag?

Vi ger dig förutsättningarna - du får friheten och kontrollen. Hos oss finns strukturen - hos dig kreativiteten. Tillsammans når vi målen.

Brinner du för försäljning samt för att söka upp nya potentiella kunder och för att utveckla affären med våra befintliga försäkringstagare? Drivs du av att saker och ting kommer till avslut? Drivs du av att hjälpa dina kunder mot framgång genom att lägga grunden för säkerhet och trygghet? Då kan du passa som en GA, General Agent hos oss på Trygg-Hansa. Att var GA hos Trygg-Hansa är en unik och exklusiv möjlighet att arbeta med företagsförsäljning samtidigt som du driver ditt egna företag.
Ansvar och arbetsuppgifter:

Rollen som general agent på Trygg Hansa innebär att du har ansvar för ett specifikt område, här området Blekinge (Olofström, Karlshamn, Ronneby, Karlskrona) samt Emmaboda och Torsås. Du arbetar aktivt med ny och mer försäljning mot företag med 10 anställda och uppåt samtidigt som du vårdar och utvecklar befintliga affärsrelationer.

Du binder ett avtal med Trygg-Hansa och är fullt ansvarig för de kunder som du nytecknar i ditt område och de kunder du kan komma att tilldelas. Du har en professionell relation med Trygg-Hansa som hjälper och stöttar dig i din affär genom att du får tillgång till Trygg-Hansas expertis, kompetens och kunskap. Med Trygg-Hansas hjälp kan du möta alla typer av kunder, från den lokala kunden till kunder med verksamhet internationellt. Du får ta del av Trygg-Hansas väletablerade och utprovade modeller och försäljningsprocesser och du agerar dagligen som Trygg-Hansas varumärke.

Framgångarna mäts i ditt egna bolag och genom prestation grundat på Trygg-Hansas säljprocess samt överenskommen budget satt tillsammans med Trygg-Hansa.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett väl utbyggt nätverk runt ditt arbetsområde och som söker nya utmaningar men som ändå vill ha det stora bolagets fördelar. Du ska ha genomgått IFU eller liknande och/eller jobbat med företagsförsäkringar, något av ovanstående är en förutsättning och ett krav för samarbetet. Du har en stark egen drivkraft och en professionell förmåga att lyssna på kunderna.

Du har försäljningserfarenhet med mycket goda dokumenterade resultat. Du är en ”dörröppnare” och har också förmåga att komma till avslut och du ser alltid möjligheter framför hinder. Du är en stark relationsbyggare som har förmågan att verka och uppnå dina mål. Du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga och är en bra pedagog som kan entusiasmera andra. Du känner ett starkt engagemang för förändring och har en vilja att utveckla ”ditt” företag inom Trygg-Hansa. Du som person är drivande, engagerad och trivs med att utvecklas, vilket skall avspegla sig i din affärsmässiga och prestationsorienterade stil. Du har förmågan att se risker i förhållande till lönsamhet.

”DU är varumärket” så god etik & moral är viktiga beståndsdelar samt att följa regler och riktlinjer runt vårt varumärke. Att ha ett gott affärsmannaskap är en förutsättning för att samarbeta hos oss. Vi lyssnar på våra kunder och arbetar nära dem. Du ingår i ett team med flera GA där ni kan utbyta erfarenheter och lära av varandra. Du kommer bli en central roll för oss både idag och i framtiden – så kom och dela med dig av dina erfarenheter så vi kan växa tillsammans!

Du arbetar med personliga besök hos våra kunder vilket kräver egen bil och att du har körkort.

Kontaktperson
Du söker ovan nämnda tjänst via ansökningslänken nedan. Vi arbetar med löpande urval så vi ser helst att du söker tjänsten omgående om du är intresserad. Ansvarig rekryterare är Carina Berg. Vid frågor är Du välkommen att ringa 0703-770747 eller maila till carina.berg@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 7 augusti 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Rekryteringsstrateg

Rekryteringsstrateg

19 december 2024

Studentutvecklare

Studentutvecklare

19 december 2024

Sales Advisor i Europa

Sales Advisor i Europa

18 december 2024

Säljare

Säljare

18 december 2024