Söker en driven Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Hyrex AB är ett företag inom Grana Holding AB. Grana Holding är en koncern som består av tre bolag, verksamma inom ställningsmontage samt uthyrning av byggnadsställningar och bygghissar. Bolaget verkar i Mälardalen. Vi omsätter c: a 100 MSEK (2019) och har runt 85 anställda. Att koncernbolagens verksamhet bedrivs på ett professionellt tillika ansvarsfullt sätt är avgörande för respektive företags långsiktiga framgång. Målsättningen är att göra riktiga och sunda affärer i alla avseenden där arbetet präglas av affärsmässighet, engagemang, kompetens och nytänkande. Vårt kontor ligger i Alby nere vid sjön.


Vi söker en Ekonomiassistent, antar Du utmaningen?
Hyrex vill förstärka organisationen med fler drivna och engagerade medarbetare. Nu söker vi en Ekonomiassistent som stärker upp vår ekonomiavdelning. Som ekonomiassistent på Hyrex ansvarar du för leverantörs- och kundreskontra, betalningar, avstämningar. I tjänsten ingår även kontroll och uppläggning av nya leverantörer och kunder samt attestflöden. Vidare ingår fakturahantering, fakturakontroll samt uppföljning i ekonomisystemet. Du är även delaktig i den löpande redovisningen inom koncernen. I tjänsten ingår även att ta fram diverse rapporter samt att delta i månadsbokslutet. Vidare ingår att bistå ekonomichefen i det övergripande ekonomiarbetet.
All vår redovisning är projektbaserad, det är därför viktigt att du har erfarenhet av projektredovisning.
Vi vill helst att du har erfarenhet av lönearbete då tjänsten kommer innebära att vara back up på Lön.


Vem är Du?
Vi söker dig som har en ekonomiutbildning eller motsvarande. Du har arbetat som ekonomiassistent i minst 3 år. Har du även jobbat inom byggbranschen är det meriterande. Vi jobbar i Vismas system både för ekonomi och lön så det är meriterande om du har kunskaper i de systemen. Som person är du noggrann, social, ansvarsfull och engagerad i det du åtar dig och jobbar på ett ärligt och långsiktigt sätt och skapar en god och bra arbetsmiljö. Vi ser gärna att du är en person som tar tag i saker när du ser att något måste göras. Du talar och skriver svenska flytande och du har god datorvana. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Välkommen med en ansökan
Låter det här som en tjänst som passar dig? Tveka då inte att skicka in ditt CV och ett personligt brev snarast möjligt men senast den 8 juli. Har du frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till vår HR-chef Camilla Thunberg, 0725- 19 86 06 eller på epost: camilla.thunberg@hyrex.nu. Det är även till denna adress som ansökan ska gå. Anställningen kommer börja så snart som möjligt.
Har du frågor kan du även vända dig till vår Ekonomichef, Göran Söderblom, 0708- 60 93 14, e-post: goran.soderblom@hyrex.nu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hyrex AB Norsborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juni 2020
  • Ansök senast: 8 juli 2020

Postadress

Albyvägen 40
Norsborg, 14501

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024