Söker Inköps och logistikchef!

Söker Inköps och logistikchef!

Arbetsbeskrivning

Inköps och Logistikchef till Nordvalls Etikett AB

Söker du en tjänst med snabba beslutsvägar där du som chef är med och påverkar viktiga processer i verksamheten? Övergripande ansvar för våra tre enheter Sjöbo, Bjuv och Mölnlycke. Vi söker dig som tänker övergripande och som vill vara med och utveckla samt modernisera vårt arbetssätt inom inköp och logistik och därmed blir en viktig bidragande faktor till vår förändringsresa.

Är detta dina drivkrafter? Välkommen att söka!

Nordvalls Etikett - välkommen till Skandinaviens ledande etikettleverantör.

Nordvalls grundades år 1907 i skånska Sjöbo där produktion och huvudkontoret fortfarande är beläget. Nordvalls har ytterligare tre produktionsenheter, i svenska Bjuv, Mölnlycke och Nässjö. Nordvalls producerar allt från otryckta etiketter till högprofilerade tryckta etiketter med specialeffekter. Våra kunder finns inom tillverkning och produktion, mat och dryck, läkemedel, industri, skönhet och kosmetik, logistik och e-handel.

Nordvalls har genom åren blivit Skandinaviens ledande etikettleverantör och genom förvärv skapades Nordvalls Label Group.
Dotterbolag inom Nordvalls Label Group bedriver verksamhet i Norge, Storbritannien och Tyskland. Nordvalls Label Group har en årlig omsättning på 1,100 MSEK (2023) och har cirka 300 anställda. Gruppen har stor erfarenhet och kunskap inom etiketter, en stor variation av trycktekniker, moderna tryckpressar och delar ett kundorienterat fokus. Sedan 2017 ingår Nordvalls i PID (POSSEHL Identification Solutions) Group, en företagskoncern inom den globala märknings- och identifieringsmarknaden.

Arbetsuppgifter
Som inköps- och logistikchef har du en viktig roll i organisationen med övergripande ansvar för att driva och utveckla inköps- och logistikverksamheten samt knyta ihop arbetsflödet från beställning till inleverans.

Övergripande ansvar för våra tre enheter Sjöbo, Bjuv och Mölnlycke.

Du kommer arbeta strategiskt för att långsiktigt utveckla verksamhetsområdet samt ansvara för löpande effektiviserings- och förbättringsprojekt avseende inköp, internlogistik och lager.

I rollen ingår budgetansvar samt personalansvar för en grupp på ca 7-8 personer. Du leder det operativa arbetet och tillsammans med strategisk- och operativa inköpare samt lageransvariga på resp. fabrik ansvarar man för att verksamhetsområdet når sina uppsatta mål och KPI:er.

Du rapporterar till VD och avrapporterar till Ledningsgruppen.

Sammanfattande arbets- och ansvarsuppgifter i rollen:

- Lageroptimering

- Avtalsansvarig med leverantörer

- Översyn av leverantörer

- Samordna inköpsarbetet

- Arbeta strategiskt och operativt med inköpsarbetet.

- Ansvara för reklamationer

- Ansvar över materialflöden och säkerhetsställa kvalite och tidsramar

- Personalansvar, arbetsledning, medarbetarsamtal, kompetensförsörjning, rekrytering

Kvalifikationer
För att trivas i rollen brinner du för att bygga struktur och att skapa starka samarbeten. Du har en god ekonomisk förståelse samt ett kostnadsfokus.

Krav

- Utbildning inom inköp/ logistik eller motsvarande erfarenhet.

- Några års erfarenhet av liknande arbete inom inköp, logistik eller lager

- Dokumenterat strategiskt arbete inom inköp och logistik

- Bra systemförståelse och hög vana av att arbeta med system

- Office-paketet, framför allt Excel.

- Goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

- B körkort.

- Meriterande av erfarenhet av problemlösning och leanarbete

PERSONLIGA EGENSKAPER

Du är en trygg person som besitter ledarskapserfarenhet och har en naturlig förmåga att coacha och motivera dina medarbetare mot gemensamma mål. Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet och struktur. Du lägger stor vikt vid förbättringsarbete samt brinner för effektivisering och har vana att utforma och implementera instruktioner och rutiner. Du har en hög samarbetsförmåga och kan på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt förmedla dina kunskaper och idéer.

Vi söker dig som har ett stort engagemang och som med energi, prestigelöshet och driv ser till att få saker att hända. Du har förmåga att självständigt se samt driva potentiell utveckling framåt.

Är detta du? Då kommer du trivas hos oss!

Välkommen!

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amarelle & Partners
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024