OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OMNILS GROUP är ett facility management företag med många kunder inom hotell & restaurangbranschen. Vi är ISO-certifierade på både miljö och kvalitet, vilket genomsyrar allt vi gör. Vi gillar att jobba nära våra kunder och tillsammans finna de bästa lösningarna för just dem. OMNILS GROUP AB växer så det knakar och vill växa mer och rekryterar nu en upphandlare med inriktning mot entreprenadupphandling, som vill arbeta med hela upphandlingsprocessen.
Vem är du?
Vi söker nu en engagerad och erfaren upphandlare med inriktning mot entreprenadupphandling inom Hotell & facility management service. I rollen kommer fokus vara på entreprenadupphandlingar. Rollen är viktig för att säkerställa ändamålsenliga och framgångsrika upphandlingar för OMNILS GROUP.
Som Upphandlare är ditt övergripande uppdrag att genomföra ändamålsenliga upphandlingar och i övrigt vara stöd åt OMNILS GROUP i upphandlingsfrågor. Tjänsten omfattar hela upphandlingsprocessen från interna och externa möten och upprättande av förfrågningsunderlag till annonsering, utvärdering och tilldelning. Vidare planerar, samordnar och utför du upphandlingar inom olika områden, särskilt inom entreprenader, tekniska konsulter och olika typer av ramavtal.
För att bli framgångsrik i rollen som upphandlare behöver du ha en drivande inställning och förmågan att arbeta både självständigt och i team. Du tar ansvar för att driva ditt arbete framåt och leverera resultat. Dessutom är du skicklig på att strukturera, planera och prioritera dina uppgifter. Din förmåga att förbättra upphandlingsrutiner och processer kommer bli en stor tillgång. Arbetet kräver betydande interaktion med människor både inom och utanför organisationen, vilket innebär att du behöver ha en hög servicekänsla, ett professionellt bemötande och en stark samarbetsförmåga.
Som person är du social och inkluderande som enkelt knyter kontakt och skapar goda relationer med alla typer av människor. Du är flexibel och lyhörd för våra kunders olika behov och går i gång på att lösa problem och hitta nya vägar till framgång. Om du får välja så föredrar du en arbetsmiljö där det är snabba puckar och ständig utveckling. Du är duktig på att arbeta strukturerat för att nå dina mål. Att jobba tillsammans och sätta laget framför jaget är något vi värderar högt och du likaså.
Du har förmodligen tidigare erfarenhet inom hotell & restaurang eller facility management helst från en upphandling eller projektledning tjänst. Det är en förutsättning att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är viktigt för oss att du har viljan att lära och utveckla dig inom hotell & restaurang och facility management och är intresserad av innovativa lösningar. Arbetet innefattar många digitala moment, därför är det viktigt att du har en grundläggande teknisk kompetens.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak.
En viktig del av ditt arbete är att upprätta förfrågningsunderlag och genomföra underlag eller beskrivnings detaljer av upphandlingar för att locka lämpliga leverantörer. Du tar även in och utvärderar anbud från potentiella leverantörer och förbereder tilldelningsbeslut baserat på dessa.
För att säkerställa korrekta avtal ansvarar du för att upprätta dessa dokument. Du har både strategiskt och operativt ansvar för upphandlingsprocessen inom och arbetar aktivt med att utveckla och förbättra i hela upphandling process.
Som upphandlare är det viktigt att hålla sig uppdaterad om trender och förändringar inom området. Du genomför omvärldsbevakning för att vara informerad om nya metoder och riktlinjer inom upphandlingsområdet.
Efter genomförda upphandlingar är det en del av ditt arbete att utvärdera och följa upp resultaten för att säkerställa att avtalen och upphandlingsprocesserna har varit framgångsrika.
I sammanfattning är du som upphandlare involverad i hela processen, från planering till avslut, och arbetar kontinuerligt för att säkerställa korrekta och framgångsrika upphandlingar.
Ditt fokus kommer att vara att få in nya uppdrag åt OMNILS GROUP AB, både från hotell andra branscher. Tidvis kommer du att hantera upphandlingar. Du kommer även att jobba med existerande kunder, bl a avstämnings möten för att verifiera kund nöjdhet och säkerställa att kunden alltid har de resurser de behöver.
OMNILS GROUP AB är ägarlett, vilket gör att du aldrig brottas med långa beslutsvägar eller byråkrati. Mao, du har stora möjligheter att påverka din vardag och hur du jobbar. Tjänstens omfattning är 50% - 75% och skräddarsys efter din situation. Du får gärna ha en bisyssla som inte konkurrerar med OMNILS GROUP AB:s verksamhet.
Du kommer att ha ett rörligt arbete med många kundkontakter, främst i Stockholmsområdet. Din bas blir vårt kontor i Traneberg, som ligger på endast 5 minuters promenad från Alviks tunnelbanestation.
Hör av dig!
Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig? Tveka inte att höra av dig till Riaz Uddin på 0760-90 73 57 om du har frågor kring tjänsten eller om OMNILS GROUP AB.
Bra att veta
Vi är tacksamma för din ansökan senast den 30 e oktober 2023. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Inför rekryteringsarbetet har OMNILS GROUP AB noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.