OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.
Beskrivning
Beställarenheten för äldre i Skarpnäck ansvarar för myndighetsutövning och uppföljning av beslutade insatser enligt SoL och LSS.
Vi gör nu en utökning av antalet biståndshandläggare på enheten för att minska arbetsmängd och möjliggöra att vi kan arbeta vidare med utvecklingsfrågor. Vårt kontor är beläget på Björkhagsplan 6. Enheten leds av en arbetschef och arbetsgruppen har även två biträdande chefer som är nära biståndshandläggarna i det dagliga arbetet. På enheten arbetar idag 14 biståndshandläggare med myndighetsutövning och uppföljning, därutöver finns det administrativt stöd och specialfunktioner som avgiftshandläggare, färdtjänsthandläggare och ekonomiansvarig. Som arbetsgrupp arbetar vi aktivt med kvalitetsledningssystem och utvecklingsfrågor. Hos oss finns det stora möjligheter till vidareutveckling genom utbildningar och kurser samt att kunna specialisera sig inom ett eller flera spjutspetsområden. Efter vår utökning under våren 2022 kommer vi i snitt ha cirka 50 ärenden per handläggare. Som nyanställd biståndshandläggare får du en strukturerad intervju med en tilldelad mentor. Vi har stort engagemang för vår målgrupp och sätter högt värde på samarbete, professionalitet, rättssäkerhet och så klart att ha roligt på arbetsplatsen.
Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda, bedöma, besluta och följa upp insatser till personer med olika typer av funktionsnedsättningar, främst enligt SoL men även LSS. Exempel på insatser som vi hanterar är ansökningar om hemtjänst, dagverksamhet, boendestöd och olika typer av boende. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga handläggare och chefer på enheten, kommunala och privata utförare samt andra huvudmän inom verksamhetsområdet såväl som med vår målgrupp och anhöriga, vilket förutsätter god samarbetsförmåga och ett gott bemötande. Du ansvarar och driver självständigt hela processen i dina ärenden.
Vi söker nu Dig som trivs i ett föränderligt arbete och tycker om att utvecklas i din yrkesroll. Vi ser gärna att du är strukturerad, ansvarstagande, kan arbeta självständigt såväl som tillsammans i grupp och har lätt för att anpassa dig till nya situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Avslutad socionomexamen
- God kunskap om aktuell lagstiftning
- Ett professionellt myndighetsutövande förhållningssätt
- Meriterande om du har tidigare erfarenhet av biståndshandläggning inom äldreomsorgen.
Övrigt
Som månadsanställd har du möjlighet till semesterväxling, flextid, friskvårdstimme alternativt friskvårdspeng samt sommartid. Du erbjuds att förmånligt köpa träningskort till Stockholms stads simhallar gym och träningsanläggningar. Därutöver har du som anställd i Stockholms stad för närvarande rabatt på ett flertal andra gym och träningsanläggningar.
Läs mer om staden som arbetsgivare här:
https://jobba.stockholm/formaner/
Välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.